פיטורי שר הבטחון יואב גלנט הוביל לאירוע חריג ודרמטי הלילה ברחובות חיפה, במהלכו אלפים יצאו לצעדת מחאה לאורך שדרות מוריה. את הצעדה הובילה בין השאר, אחת ממובילות המחאה בחודשים האחרונים בחיפה, גלי בזק עשת, המתארת את השתלשלות האירועים ומה עוד צפוי.
3 צפייה בגלריה
המחאה ברוממה
המחאה ברוממה
המחאה בחיפה
(צילום ארכיון: מחאת העם)


מחאת פיטורי גלנט 27.3.23
(צילום: מחאת העם חיפה, גיא ברוקמן)

בזק עשת: "מיד עם ההודעה על פיטורי גלנט קיבלנו פניות מתושבים שרוצים לצאת להפגין. צומת חורב המתלאה בתוך חצי שעה בעשרת אלפים איש. הצומת נחסם והמשטרה לאורך כל הערב הכילה בצורה יוצאת דופן את האירוע ונמנעה מאלימות משטרתית".
"יצאנו להפגנה ספונטנית מחורב למרכז הכרמל וחזרה. אנשים יצאו לרחוב כי הבינו שזו נקודת אל חזור ושחייבים להחליף את הממשלה שבראשה עומד אדם שמפר חוק בגלוי, נאשם בפלילים בממנה שרים מורשעים, שדורך על החוק וקורא לאזרחים שומרי חוק – אנרכיסטים. זה לא יכול להימשך".
מובילת המחאה בחיפה היא מורה לאזרחות שקוראת לארגוני המורים להצטרף למחאה. "ארגוני המורים ממשיכים לשבת על הגדר, להפקיר את הדמוקרטיה, המדינה והחוק. הגיע הזמן שארגוני המורים ישביתו את כל מערכות החינוך. לא יכול להיות שלא נראה התייחסות במערכת החינוך ללילה הדרמטי שראינו, לאלפים הלילה ברחובות, לעשרות האלפים בישראל, למיליון אנשים שכבר יצאו לרחוב עד היום.

3 צפייה בגלריה
גלי עשת בזק במחאה
גלי עשת בזק במחאה
גלי עשת בזק במחאה
(צילום: מחאת העם חיפה)

"ועדיין, ארגוני המורים שמורים על שתיקה ולא נוקטים עמדה. אי אפשר לשבת יותר על הגדר. חייבים לצאת באמירה ברורה לעצור את הטירוף, לומר די לממשלה עבריינית שצריכה ללכת הביתה היום. ההיסטוריה הזו תהיה רשומה גם אלו היושבים על הגדר".
מובילי המחאה נערכים להפגנת מול הכנסת בשעה 14:00 וקוראים לציבור להצטרף. "ההסתדרות תצטרף למחאה, מה שהייתה צריכה לעשות לפני זמן רב", אומרת מובילת המחאה, "גם ראשי הערים צריכים לרדת מהגדר ולקרוא לשביתה כללית".

3 צפייה בגלריה
צומת חורב נחסם
צומת חורב נחסם
חסימת חורב אחרי פיטורי גלנט
(צילום: מחאת העם חיפה)

קראו גם:

בזק עשת: "אנו במשבר חוקתי ממנו הזהירו ראשי המשק. הממשלה צריכה להתפטר. ראש הממשלה המצפצף על החוק חייב ללכת לכלא. הוא מפקיר את בטחון ישראל. הוא מפרק את הצבא כדי למלט עצמו מהדין. מי שקורא לפגוע בזכויות נשים, להטבים, ערבים ואחרים חייב ללכת הביתה, וכל הקיצונים שקיבלו אחיזה בשלטון, צריכים לחזור לגודלם הטבעי, גודל של גרגר".
מובילת המחאה קוראת לשביתה כללית עד התפטרות הממשלה. "זה הזמן לשים גבול למה שקורה פה. יש לקיים שביתה כללית. לא להגיע לעבודה ולהגיד לממשלה ללכת הביתה. בדיקטטורה כולנו נלך לעבודה בזמן, יהיה סדר ברחובות וכולם יסתמו את פה. אבל עכשיו זו מלחמת העצמאות השנייה ואין לשבת על הגדר".