מיד עם פרסום ההודעה הערב (ראשון) כי ראש הממשלה נתניהו פיטר את שר הבטחון יואב גלנט, פרצו מחאות ספונטניות ברחבי הארץ, וביניהם גם ברחבי העיר חיפה.
1 צפייה בגלריה
צומת חורב נחסם
צומת חורב נחסם
צומת חורב נחסם
(צילום: מחאת העם חיפה)


מחאת פיטורי גלנט 27.3.23
(צילום: מחאת העם חיפה, גיא ברוקמן)



אלפים צועדים בשדרות מוריה 26.3.23
(צילום: מחאת העם )


המחאה בחיפה בעקבות פיטורי גלנט חורב ומתם 26.3.23
(צילום: מחאת העם חיפה)


אלפי מפגינים הגיעו אל צומת חורב ובתוך זמן קצר חסמו את הצומת מכל הכיוונים. בהמשך הגיעו מפגינים רבים נוספים לצומת מת"ם וביצעו חסימה בצומת זו.
במשטרה ניסו להכיל את האירוע וקיוו כי המפגינים יתפזרו בלא שיהיה צורך בהפעלת אמצעים לפיזור הפגנות או ביצוע מעצרים לפתיחת צירי התנועה. למרות זאת בוצעו מעצרים אחדים.

המחאה בחיפה בעקבות פיטורי השר גלנט
(צילום: מחאת העם חיפה)

המפגינים ציינו כי לא יוכלו לקבל את הצעדים של הממשלה והעומד בראשה. "ראש הממשלה פועל נגד המדינה בראשה הוא עומד", ציין אחד המפגינים, "הוא מפטר את שר הבטחון ללא התייעצות הקבינט, מעמיד את ישראל בסכנה, וזאת רק בגלל שהשר גלנט השמיע אזהרות ופעל מתוך מניעים של שמירת על בטחון ישראל. יש טירוף מערכות ולא ברור איפה כל זה ייעצר. הציבור יצא לרחובות והמחאה רק תגדל. אין כל ברירה אחרת".

יצאו לרחובות בעקבות פיטורי השר גלנט - חיפה 26.3.23
(צילום: מחאת העם חיפה)


מנהיגי המחאה נערכים להפגנות במהלך לאורך יום (שני). במשטרה קיימו הערכת מצב בניסיון לגבש מדיניות שתאפשר את פתיחת הצירים לצד שמירה על זכות המחאה.
המחאה הערב הגיעה אחרי שבמוצאי שבת צעדו למעלה מ-50 אלף איש בשדרות מוריה וקיימו עצרת ענק בצומת חורב.


הצעדה במוריה 25.3.23
(צילום: דרור גלבוע)


קראו גם:

הערב (ראשון) צעדו אלפים מצומת חורב, דרך כיכר ספר ועד מרכז הכרמל ובחזרה. "לא נוכל לקבל ממשלה שמפטרת שר בטחון ללא סיבה וללא הסבר תוך העמדת כלל תושבי ישראל בסכנה", ציינו מפגינים, "מה עוד צריך לקרות לפני שייעצרו את נתניהו. איפה שיקול הדעת, האחריות הלאומית? למחאה הזו יצטרפו עכשיו רבים שישבו על הגדר. אין פה ימין ושמאל".
פורסם לראשונה: 23:14, 26.03.23