ועדת השמות דחתה את ההצעה לקרוא לחלק מנאות פרס, נאות ספורט. מדובר בשכונה במבואות הדרומיים של העיר אשר נקראה בקדנציה של ראש העיר לשעבר יונה יהב נאות פרס על שמו של שמעון פרס.
4 צפייה בגלריה
שמעון פרס
שמעון פרס
שמעון פרס
(צילום: דוד רובינגר)
על פי ההצעה שהוגשה, הצעה שקליש תמכה בה התבקשה ועדת השמות לקרוא לשכונה החדשה שהוקמה בקרבת מגרשי ספורט בשם עם נופך ספורטיבי. כאשר הרחובות, הסמטאות, הכיכרות, המדרגות וכד' ייקראו על שמם של גדולי הספורטאים בישראל ובחיפה בפרט.
בהחלטתם של חברי הוועדה לדחות את ההצעה כתבו: "שכונת "נאות פרס" נקראת על שמו של נשיא המדינה המנוח ורה"מ לשעבר, שמעון פרס. החלטה לקריאת השכונה על שמו בהתאם להחלטת מועצת העיר כללה הן מבואות א' והן מבואות ב' של השכונה. ההחלטה לחצות את השכונה ולקרוא למבואות הדרומיים בשם אחר, נאות ספורט, משמעה שינוי שם של שכונה ללא כל הצדקה תוך הפרת התחייבות למשפחת פרס והפיכת החלטת מועצת העיר".
ועדת השמות גם דחתה לקרוא כיכר בקריית חיים על שמה של הזמרת חוה אלברשטיין בעודה בחיים. אלברשטיין עלתה עם הוריה ארצה והם התיישבו בקריית חיים. היא אף למדה בביה"ס תיכון קריית חיים. הוועדה המליצה לדחות את הבקשה שכן מדובר באדם בעודו בחיים. "הנוהל שאימצה הוועדה לאחרונה וצפוי להגיע למועצת העיר הקרובה, קובע כי לא יונצח אדם אלא לאחר שמלאו 3 שנים למותו, אלא אם מדובר במקרים חריגים ביותר, המצדיקים חריגה מכך. הוועדה מאחלת בריאות ואורך ימים לחוה אלברשטיין".
4 צפייה בגלריה
חוה אלברשטיין
חוה אלברשטיין
חוה אלברשטיין
(צילום: יריב כץ)
עוד דחתה ועדת השמות לקרוא לשכונת עין הים בשם "ואד אל ג'מאל" לצד השם העברי של שכונת עין הים. זאת אחרי שוועדה קודמת אישרה את השם. "הוספת שם לשכונה כמוה כשינוי שם ולכן יש לקיים את התנאים הקבועים בפקודת העיריות לשינוי שמה של השכונה", ציינו בישיבה.
יו"ר הוועדה, שרית גולן: "אני לא סבורה שהייתה פה עמידה בכללים שהחוק קבע משהחליטה הוועדה את שהחליטה ומשכך אני מציעה להעלות את הבקשה להצבעה לדחייה. כלל החומרים המצדיקים את שינוי השם לא הוצגו בפני חברי הוועדה, לא אז ולא היום". עוד ציינה כי הבקשה לא בשלה, נעדרת פרטים משמעותיים שמצדיקים התחלה בתהליך, ולו בשל זה יש מקום לדחות אותה.
הוועדה דחתה גם את ההצעה לקרוא כיכר בכניסה לאוניברסיטת חיפה על שמה של תנ"צ אהובה תומר, שנהרגה בעת מילוי תפקידה בזמן אסון הכרמל. לטענת חברי הוועדה, יש הנצחה לכלל הנופלים, ומרכז נוער בהדר קרוי על שמה.
4 צפייה בגלריה
יוסי גמזו
יוסי גמזו
יוסי גמזו
(צילום: אלעד גרשגורן)
מדרגות ברחוב מעלה השחרור ייקראו ע"ש מיכה לינדנשטראוס, שכיהן שנים רבות כשופט וכנשיא בית המשפט ולקח חלק גדול בתכנונו ובנייתו. גם מדרגות ברחוב אבא חושי ייקראו על שם פרופ' יוסי גמזו, תושב העיר, מגדולי הפזמונאים בישראל, שהשתלב בקהילת הסופרים והמשוררים בעיר.

1,900 עצים

באופן תקדימי אישרה ועדת השמות לקרוא חורשה לזכר הנופלים שהם חללי כוחות הביטחון - חורשת הבנים.
אלי דבי, אח שכול ויו"ר ועדת שיקום ארגון "יד לבנים": "מדובר על הנצחת בנים שנפלו במילוי תפקידם במסגרת כוחות הביטחון של מדינת ישראל. אחי נהרג בשנת 78', ומלבד זה שהוא מונצח ביד לבנים על פלטה קטנה מאבן, אין לו שום הנצחה. אני מדבר בשם כל המשפחות השכולות. אחרי שאותו חלל נהרג, כל המשפחה מתרסקת. הרעיון שלי זה להפיח במשפחות האלה רוח חיים חדשה ותקווה. הרעיון הוא להקים את חורשת הבנים, שכל עץ יהיה על שם חלל מסוים של אותה משפחה".
4 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש במועצת העיר
ראש העיר עינת קליש במועצת העיר
ראש העיר עינת קליש
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
הוועדה כתבה: "הוועדה מבקשת ממחלקת תכנון נוף לאתר ביחד עם מחלקת תכנון דרכים אתר מתאים אשר יאפשר הקמת חורשה שמתאימה לכ-1,900 עצים. מוצע כי החורשה או היער תיוחד לנטיעת עצי פרי בכפוף להמלצת גורמי המקצוע. לאחר קבלת אישור מועצה נבקש הצעות שיוחזרו לוועדת שמות תוך 60 ימים".
כמו כן אישרה ועדת השמות כי חלק מרחוב החלוץ ייקרא מעתה רחוב החלוצה, למען דורות של חלוצות שלקחו חלק בבניית העיר.
בין היתר אישרה הוועדה לקרוא לכיכר ברחוב הרופא על שמם של פרופ' ליאון כהן וד"ר רות קיצס כהן. ליאון ורות היו ממקימי בית חולים כרמל בחיפה לפני למעלה מ-40 שנה. ליאון שימש כמנהל מחלקת פנימית ב' והיחידה המטבולית ורות הייתה מנהלת היחידה לפרמקולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות, ממפתחי הרפואה בארץ ומבכירי הרופאים בה. כמו כן לימדו דורות של סטודנטים, הן כמרצים בטכניון ובאוניברסיטת ת"א והן כחונכים למתמחים במחלקות בית החולים. השניים הציגו את מחקריהם ומשנתם במאות כנסים בינלאומיים שנערכו בעשרות מדינות בעולם, ושימשו כשגרירים לכל דבר של מדינת ישראל והעיר חיפה. תוצאות מאות מחקריהם ביחד ולחוד משמשים עד היום בפיתוח הרפואה בארץ ובעולם.
עוד אישרה ועדת השמות לקרוא לרחוב ללא שם על שמו של האמן מנשה קדישמן.
ועדת השמות אישרה לבקשת גב ים לתת שמות לרחובות חדשים בפארק מת"ם. אלה השמות שאושרו: קו האופק, הרכס, סנפיר, כוכב ים, המפרש, סירונית, המפרץ, ריף, הגל, המזח, הצוק.
פורסם לראשונה: 08:08, 09.01.22