במסלול הדו לשוני של עמותת יד ביד מדווחים על רשימת המתנה של כ-200 משפחות שרוצות להכניס את ילדיהם לגנים הדו לשוניים, ועוד כמה עשרות משפחות ברשימת ההמתנה למסלול היסודי. עם זאת, למרות שיחה שהתקיימה בנושא עם ראש העיר, בעמותה עדיין מצפים שהעירייה תאשר להם פתיחת שתי כיתות א', קבלת סמל מוסד ומבנה משל עצמם, ודאי כעת כשהם חוגגים עשור לפעילותם.
1 צפייה בגלריה
תלמידי ותלמידות "יד ביד"
תלמידי ותלמידות "יד ביד"
תלמידי ותלמידות "יד ביד"
(צילום: באדיבות העמותה)
במקביל, השנה נכנסת לתפקידה מנהלת חדשה למסלול, ג'יזל ג'רוש עבסאווי. היא תושבת עוספייה, בוגרת תואר שני בהצטיינות בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת חיפה, בוגרת תוכנית הכשרת המנהלים "אבני ראשה" במכללת אורנים ותכנית הכשרת מנחים פדגוגיים של מכון ברנקו וייס.
בגנים הדו לשוניים שברחוב הלל לומדים 104 תלמידים, ערבים ויהודים. במסלול היסודי לומדים 128 ילדים והוא מתארח זה השנה השנייה בביה"ס היסודי חופית.
"אנו זוכים לאירוח מדהים ממנהלת חופית זיוה סולומון. כמו בכל מקום אחר בארץ שבו פתחתנו מוסד חינוכי גם בחיפה יש לנו ולחברי הקהילה המקומית רצון לגדול כמה שיותר ולקבל מבנה משלנו עבור בית הספר", אומר מנכ"ל העמותה דני אלעזר, "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה ומוצאים שם אוזן קשבת, ובעירייה הביעו כבר נכונות להצמיח את המוסדות הדו לשוניים בעיר ואף להעניק להם מבנה עצמאי בעתיד. אנחנו מקווים שזה יקרה במהרה".
קראו גם >>>
בעמותה מספרים כי נכון להיום מבקשים להירשם 200 משפחות, הם משתדלים להכניס באופן מאוזן יהודים וערבים אולם מודים כי הביקוש מעט גדול יותר מצד בני המגזר הערבי. בנוסף, ב-3 השנים האחרונות נרשמה תופעה של משפחות, יהודיות וערביות, שעוברות לגור בחיפה במיוחד כדי להיקלט בגנים ובכיתות הדו לשוניות.
רכזת הקהילה יד ביד, רבקה סלם: "בשבוע הבא מתחיל בית ספר והורים עדיין מנסים להיכנס לכיתה א'. הם אומרים שלא חוזרים אליהם ממחלקת הרישום בעירייה, זה מכעיס שלא פתחו לנו שתי כיתות א'. אמרו שברגע שיהיה לנו מבנה וסמל מוסד יפתחו, אנחנו חוגגים עכשיו עשר שנים. אנחנו מחכים ליום בו מערכת החינוך הדו-לשונית תזכה למבני בית ספר וגנים עירוניים של קבע שיאפשרו צמיחה רוחבית, כך שכל המשפחות החיפאיות יוכלו לגדל את ילדיהן יחד בשתי שפות, היכרות, עומק ושותפות לדרך החינוכית".
מהעירייה לא נמסרה תגובה.