ביום שלישי השבוע נמצאה בחיפה גופה נוספת במצב של ריקבון ואיבוד צלם אנוש. זוהי הגופה ה-19 במספר שמעמידה את חיפה במקום הראשון בארץ.
1 צפייה בגלריה
עובדי זק"א באירוע בחיפה
עובדי זק"א באירוע בחיפה
עובדי זק"א אוספים עוד גופה בחיפה
(צילום ארכיון: זק"א)
קראו גם:>>>
אנשי זק"א נקראו לבניין ברחוב אבא הלל סילבר 97 בעקבות דיווחם של שכנים על ריח חריף שעלה מאחת הדירות והתפשט בכל הבניין. כאשר נכנסו לדירה נחרדו אנשי זק"א לגלות גופת אישה בת 90 שהייתה במצב של ריקבון קשה כאשר לידה יושבת הבת כבת 70.
אחד מאנשי זק"א שהיה בזירה סיפר כי מדובר באחד המקרים הקשים שהם נחשפו אליו. "הבת שהייתה ישבה לצד גופת אמה כשנכנסנו לדירה. היה ריח מחניק וקשה בתוך הדירה ומראה מחריד. האמא הייתה מתה לפחות שבוע ימים, והבת הסתובבה בבית ככה במשך שבוע".
גופה נוספת נמצאה ברחוב בן שמן ב־ 12 בספטמבר. גופת אדם בשנות ה־ 40 לחייו נמצא במצב ריקבון מתקדם. על פי מידע שהתקבל הגבר התגורר עם אימו שנפטרה מספר חודשים קודם לכן ונותר בגפו. גם כאן הדיווח התקבל בעקבות פנייה של השכנים בדבר ריח חריף בבניין.
באופן תמוה שני המקרים לא דווחו ולא פורסמו בשום מקום כפי שתמיד היה נהוג. יתכן שהסיבה לכך, טוען גורם המעורה בנושא, קשורה לסערה שהתחוללה בעקבות ריבוי המקרים בעיר שהעלתה את חיפה לכותרות. הפרסומים הרבים, גם ברשתות החברתיות, עוררו ביקורת כלפי ראש העירייה עינת קליש ואגף הרווחה בעירייה בנוגע להתנהלותם בנושא.
תגובות נזעמות הופנו כלפי קברניטי העירייה בטענה כי הם אינם עושים די כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה. בעקבות כך פרסמה ראש העיר פוסט הסבר כדי להרגיע את הציבור אבל גם כדי להפחית את ממדי התופעה בחיפה. "אחרי שיחה מעודדת עם השרה לשוויון חברתי מירב כהן מתברר כי חלק מהנפטרים בגפם אינם עריריים ואינם קשישים, אלא אנשים שבוחרים להתבודד, תופעה ישנה וכלל ארצית". הדברים עוררו מהומה וביקורת כלפיה.
נודע כי הדברים גרמו לחוסר שקט בעירייה, ואף נטען כי כי בעקבות פרסום המקרים גורמים פוליטיים תופסים על כך טרמפ ותוקפים את ראש העיר על רקע פוליטי.
השאלה היא מדוע שני המקרים האחרונים לא דווחו לציבור? מי היה אמור לדווח על כך? והאם היה למישהו אינטרס שלא לפרסם?
מהעירייה לא נמסרה תגובה.
פורסם לראשונה: 14:01, 14.10.21