תביעת לשון הרע על סך של 100,000 שקלים הוגשה בימים האחרונים על ידי רב חובל מחיפה נגד עמיתו לעבודה בטענה שהפיץ נגדו שקרים והכפיש אותו בפני חבריו לעבודה.
1 צפייה בגלריה
נמל חיפה
נמל חיפה
נמל חיפה
(צילום להמחשה: יוסי וקנין)
התובע משמש כרב חובל גוררת בכיר בנמל חיפה ועובד שם כקברניט גוררת כ- 30 שנים. מיום תחילת עבודתו בנמל, הוא טוען, נחשב כעובד מקצועי מצטיין ששמו הטוב הולך לפניו. הנתבע אף הוא רב חובל גוררת בנמל חיפה ועובד שם כקברניט גוררת ב- 25 שנים
בתביעת לשון הרע שהוגשה בבית משפט השלום בחיפה טוען התובע, כי במסגרת עבודתו כקברניט הגוררת אחראי, בין היתר, לדווח לממונה וגם לרב חובל הנמל על אירועים חריגים או תאונות ימיות לרבות על פי דרישת רב חובל הנמל וגם בהיעדרו על פי דרישת ממלא מקומו.
ביום 18 במרס 23', מספר התובע, התרחש אירוע תאונה ימית. התובע התבקש על ידי ממלא מקומו של רב חובל הנמל להגיש לו דיווח אירוע ואכן, התובע הגיש לממלא מקום רב חובל הנמל דיווח אירוע כפי שהוא מחויב, בהתאם לחוק, לשם הפקת לקחים מטעמו של התובע.
בכתב התביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אופיר בר נטען, כי ביום 6 ליוני 23' הובא לידיעת התובע שהנתבע פרסם בקבוצת וואטסאפ את מסמך "דיווח אירוע תאונה ימית" שהתובע הגיש לממלא מקום רב חובל הנמל. "כבר עתה נציין, לכשעצמו, המדובר באירוע חמור, שימוש אסור במסמכי תאגיד, המדובר בפרסום מסמך חסוי שבאופן מובהק משמש בחקירת תאונה ימית".
לא זו אף זו, נטען, באותו המועד ובאותה קבוצת וואטסאפ, הנתבע פרסם מכתב ששלח בעצמו לרב חובל הנמל שבמסגרתו הכפיש במובהק את התובע בתוך שהאשים אותו באי אמינות ושקר שכתב במסגרת דיווח אירוע התאונה הימית לרב חובל הנמל.

קראו גם:

על פי הנטען, פרסומיו של הנתבע כנגד התובע עולים באופן מובהק כדי הוצאת דיבה ופרסום לשון הרע. לא זו אף זו, ציין עו"ד הבר, במעשיו הסב הנתבע לתובע נזק רב, בין היתר, גרם לאחרים בקבוצה לפרסם אמירות שעולות אף הן כדי פרסום לשון הרע, "מה שמלמד על פגיעה ממשית בשמו המקצועי והאישי הטוב, שם טוב שנזקף לזכותו לאורך כל שנות עבודתו בנמל חיפה".
התובע ביקש כי בית המשפט יורה לנתבע לפרסם תיקון לדברי לשון הרע שפורסמו במכתבו ולהפיצו לאותו פורום ולחייבו לשלם לו סכום של 100,000 שקלים. טרם הוגש כתב הגנה.