העיר חיפה היא אחת הערים המבוגרות בישראל ובה למעלה מ-60 אלף גמלאים. שדולת הגמלאים פונה בימים אלו לתושבים הוותיקים בעיר וקוראת להם להתגייס לסיירת.
5 צפייה בגלריה
באים לעבוד בשביל התושב הוותיק. חברי רשימת הגמלאים
באים לעבוד בשביל התושב הוותיק. חברי רשימת הגמלאים
"מפקדי" הסיירת. חברי רשימת הגמלאים
(צילום: שרון צור)
הגיוס לסיירת נעשה על ידי שדולת הגמלאים ובשיתוף מנהל שירותי הרווחה בעיריית חיפה. המתנדבים יפעלו בכוח מיוחד שיסייע למניעת עושק וניצול כלכלי של אזרחים ותיקים. הסיירת תפעל עם גורמי המקצוע ותספק לאזרחים ותיקים מידע, הדרכה ותמיכה בנוגע לזכויותיהם ולדרכים להגן על עצמם מפני עושק וניצול כלכלי.

5 צפייה בגלריה
מתליית וילון, סגירת דלת ובעיקר אוזן קשבת. המוקד
מתליית וילון, סגירת דלת ובעיקר אוזן קשבת. המוקד
הגמלאים של חיפה בפעולה במוקד הטלפוני
(צילום: דורון סולומון)

חבר סיעת הגמלאים פיני וגמן: "מדובר בצעד חשוב ואנו קוראים לכל מי שמעוניין להתנדב בסיירת לפנות אלינו. התנדבותכם יכולה לעשות הבדל גדול בחייהם של אזרחים וותיקים רבים."
יו"ר סיעת הגמלאים במועצת העיר ישראל סביון: "אנו עדים לכך שיש ריבוי של מקרים וניסיונות הונאה של אזרחים וותיקים. לכן אנו מברכים על היוזמה של הפעלת הסיירת מקרב המתנדבים של השדולה. אנו מאמינים שסיירת זו תסייע לחסום ולמנוע הישנות מקרים אלה."

5 צפייה בגלריה
מוקד הגמלאים בפעולה
מוקד הגמלאים בפעולה
גמלאים עוזרים לגמלאים. חברי השדולה בפעולה
(צילום: דורון סולומון)

בשדולת הגמלאים מדגישים כי אוכלוסיית הגיל השלישי בישראל חשופה למגוון גורמים המעמידים אותה בסיכון לפגיעות כלכלית. למרות המודעות, אזרחים ותיקים עדיין חשופים למגוון סכנות פיננסיות, ביניהן הונאות: נוכלים מנצלים את תמימותם ופגיעותם של אזרחים וותיקים כדי לגנוב מהם כספים. שיטות נפוצות כוללות התחזות לגורמים רשמיים, הצעות להשקעות מפוקפקות, מכירת מוצרים ושירותים שאינם נחוצים.
נוסף על כך אזרחים ותיקים רבים חיים בבדידות, מה שמקל על נוכלים לנצל אותם ולדאבונם, הניצול יכול להגיע אף מתוך המשפחה, קרי, אזרחים ותיקים רבים תלויים בבני משפחה או מטפלים אחרים, מה שעלול להוביל אף הוא לניצול כלכלי.

5 צפייה בגלריה
רוצים את שמגיע לנו. חברי שדולת הגמלאים
רוצים את שמגיע לנו. חברי שדולת הגמלאים
באים לעזור לציבור הגדול בחיפה. חברי שדולת הגמלאים
(צילום: שלמה שוהם)

קראו עוד:

לא מעט סיפורים חשפו כי בני משפחה או מטפלים אחרים עשויים לנצל את תלותם של אזרחים ותיקים כדי להשתלט על נכסיהם. ניצול זה יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, כגון: גניבה, זיוף מסמכים, לחץ פסיכולוגי.
בשל חוסר ידע או ניסיון, אזרחים ותיקים עלולים לקבל החלטות פיננסיות שגויות, שעלולות לפגוע בביטחונם הכלכלי, כמו השקעות בסיכון גבוה, נטילת הלוואות מיותרות, רכישת מוצרים ביטוחיים שאינם מתאימים ועוד.

5 צפייה בגלריה
מלאי ניסיון ואפס אגו. לנדאו
מלאי ניסיון ואפס אגו. לנדאו
אחריי לסיירת. לנדאו
(צילום: שרון צור)

יו״ר שדולת הגמלאים אלי לנדאו: "סיירת למניעת עושק וניצול כלכלי של אזרחים ותיקים היא צעד חשוב וחיוני להגנה על אוכלוסייה זו. הסיירת תפעל להעלאת המודעות בקרב אזרחים ותיקים לזכויותיהם ולסכנות הפיננסיות האורבות להם. כמו כן, הסיירת תספק תמיכה וסיוע לאזרחים וותיקים שהיו קורבנות לעושק וניצול כלכלי״.
רוצים להצטרף לסיירת? התקשרו לטלפון 04-6799691