מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי כינס (שלישי) דיון פשיעה מיוחד שמטרתו הגברת האכיפה כנגד מחוללי פשיעה מרכזיים בדגש על הטיפול בפשיעה ברחוב הערבי.
2 צפייה בגלריה
מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי
מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי
מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי
(צילום: דוברות המשטרה)
בדיון השתתפו מפקדי המרחבים והתחנות, וקציני החקירות והמודיעין מכלל המרחבים במחוז חוף. במרכז הדיון עמד נושא העמקת שיתוף הפעולה בין היחידות המטפלות באירועי הפשיעה ופרקליטות חיפה.
המטרה בהעמקת שיתוף הפעולה היא הגשת יותר כתבי אישום נגד מחוללי פשיעה והרחקתם מהמרחב הציבורי לבתי הסוהר לתקופות ארוכות.
בדיון הנחה מפקד המחוז את כלל המפקדים להפעיל את כל האמצעים הקיימים על מנת להמשיך ולהכות במחוללי הפשיעה המפרים את שלוות החיים של אזרחים הנורמטיביים.
יצויין כי מערכות האכיפה והכליאה התמודדו עם אתגרים משמעותיים עוד לפני 7 באוקטובר, ואתגרים אלו רק התעצמו מאז השבת השחורה.

2 צפייה בגלריה
איים ונעצר
איים ונעצר
מאסרים יותר ארוכים
(צילום: שאטרסטוק)

קראו עוד:

"יש צורך בשינוי מערכתי משמעותי", אומר גורם במשטרה, "יש למצוא את הדרך והקניית כלים יעילים יותר לגורמי האכיפה, כך שנוכל להגיע ליותר מעצרים ויותר כתבי אישום. בהמשך יש לדאוג לשינוי בחקיקה כך שניתן לגזור מאסרים ממושכים יותר על עבריינים שהורשעו. ולזה להוסיף את עניין הכליאה, כאשר עוד לפני 7 באוקטובר הייתה מדיניות של קיצור תקופות המאסרים בגלל מצוקת מקום במוסדות הכליאה ומחסור בכוח אדם ותקציבים.
"רק לאחרונה ראינו שבשל מחסור בכוח אדם נתנו לצעירות שלא עברו הכשרה מתאימה לשמור על מחבלי נוחבה. בסופה של אותה שרשרת יש את האסירים המשוחררים להם נדרש לדאוג לשיקום כדי שלא יחזרו לעולם הפשע. יש פה שרשרת של שינויים נדרשים ואנו תקווה כי הגורמים הרלוונטיים יפעלו בנושא".