במשך 3 שנים שבה וטענו בעירייה כי יש פתרונות שונים לבעיית חזירי הבר, וניתן להימנע מדילול. השבוע נאלצו להודות בעירייה כי הקונספציה קרסה ואין מנוס מהריגתם של לפחות חלק מהחזירים.
4 צפייה בגלריה
חזיר ירוי
חזיר ירוי
חזיר ירוי
(צילום: לירון טל)
לאורך השנים האחרונות הציגו בעירייה שורה של צעדים שנועדו לצמצם את הגעת חזירי הבר לשכונות העיר. בין הצעדים: גידור שכונות, החלפת פחי אשפה, קשירת פחים, הצבת מחסומים במסלולים בהם נכנסים חזירי הבר לעיר ועוד. בישיבת מועצת העיר שנערכה השבוע חשפו בעירייה כי הצעדים הללו לא הספיקו, ולמרות הצהרות קודמות, העירייה החלה בהרדמתם של עשרות חזירים בעיר.
ראש העיר קליש חשפה השבוע כי לא פחות מ-19 חזירי בר "הורדמו" רק במהלך חודש מרץ האחרון. חברי המועצה ביקשו לחדד את הנקודה כי החזירים דוללו, נורו, ולמעשה חוסלו על ידי העירייה שהצהירה כי לא תעשה זאת.
בדיון במועצה קליש בחרה שלא להרחיב בנושא, אך הדגישה כי מדובר בצעד שתואם עם רשות הטבע והגנים.
4 צפייה בגלריה
 החזיר הענק. "ממש אגדת המפלצת מלוך נס"
 החזיר הענק. "ממש אגדת המפלצת מלוך נס"
חזיר ענק בכרמליה
(צילום: פרטי )
מי שהוביל את הדיון במועצת העיר ולאורך השלוש השנים האחרונות שב וקרא לדלל את חזירי הבר, בהיקפים גדולים ומשמעותיים, הוא חבר המועצה איציק בלס, שהצעתו בנושא חזירי הבר זכתה לרוב במועצת העיר. בלס הציע כי העירייה תיקח אחריות על הנזקים שגורמים חזירי הבר לתושבי העיר, תתקן את הפגיעות בגינות הפרטיות, ותפצה את הנפגעים שהותקפו.
על פי הצעתו של חבר המועצה בלס, העירייה תחל לתקן פגיעות בצינורות מים וביוב שנפגעו כתוצאה מחזירים, תשקם גינות, ותפצה את התושבים על הפגיעה. בעירייה ניסו להתנגד והיועצת המשפטית ציינה כי קיימת מגבלה חוקית לעובדי עירייה להיכנס לחצרות בתים פרטיים מבלי לקבל צו בית משפט. למרות עמדת היועצת המשפטית עו"ד ימית קליין, חברי מועצת העיר הצביעו ואישרו את הצעתו של בלס ויש לבחון כיצד תפעל העירייה מעתה בכל עניין הפיצויים ותיקון נזקי החזירים.
4 צפייה בגלריה
הפיכה. הרס רב ופחים הפוכים
הפיכה. הרס רב ופחים הפוכים
הפיכה. הרס רב ופחים הפוכים
(ירון חנן)
קראו גם >>>
ראש מינהל התפעול לשעבר בעירייה דוד לוריא אומר בעקבות הודאתה של קליש כי העירייה החלה בהרדמת חזירים בעיר כי מדובר בדילול לכל דבר, דילול ממנו נמנעה ראש העיר במשך 3 שנים. לדבריו, הימנעות מדילול החזירים למן הרגע הראשון הוביל לפיצוץ אוכלוסין של חזירי הבר בחיפה, וכעת הציבור בחיפה משלם את המחיר.
4 צפייה בגלריה
איציק בלס
איציק בלס
הצליח במאבק. איציק בלס
(שרון צור)
בינתיים נמשכים המפגשים בשכונות עם חזירים רעבים. בכיכר ספר תועדו משפחת חזירי בר שבשעות הבוקר הגיעו ליהנות ממדשאות הכיכר. ברחוב הרופא הגיע לאורך כל השבוע האחרון חזיר בר ענק בסמוך לחצות והפך חלק גדול מהפחים למרות שהיו מחוזקים. ברשתות החברתיות תושבים בעיר מברכים על הדילול ותוהים מדוע לא נעשה קודם.
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU
פורסם לראשונה: 08:43, 07.04.22