כתב אישום הוגש בבית משפט השלום בחיפה נגד מטפל בבית אבות בעיר בגין התעללות במטופל המוגדר כ"תשוש נפש".
2 צפייה בגלריה
תקיפת קשיש בתל אביב
תקיפת קשיש בתל אביב
הקורבן הותקף באגרופים בבית אבות
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
הנאשם, 29, תושב העיר סכנין, עבד כמטפל בבית האבות "מרכז סיעוד מרגוע", אשר נמצא בכיכר מאירהוף בחיפה. "מרגוע" הינו גם בית חולים גריאטרי מקיף לטיפול סיעודי מובחר, המטפל גם בתשושי נפש.
ק.א, יליד 1954, מטופל אשר מתגורר בבית האבות, במחלקת תשושי נפש הסובל מדמנציה המתבטאת בשכחה, חוסר התמצאות במקום ובזמן, בלבול וירידה קוגניטיבית. בשל מצב זה, הוא היה חסר ישע.
בכתב האישום נטען כי אחרי חצות מיום ה- 30 לספטמבר 21', בעת שהמטופל שכב במיטתו בחדר בבית האבות, תקף אותו הנאשם בכך שהכה אותו בשתי מכות אגרוף בפניו ובהמשך אחז ברגליו של הקורבן באגרסיביות ויישר אותן בחוזקה באופן שהכאיב לו. כמו כן, נטען, העלה הנאשם את דופן המיטה באופן שמנע מהקורבן לרדת ממנה ובהמשך הנאשם הוריד את דופן המיטה רק לאחר שאחות המשמרת העירה לו בנוגע לכך והינחתה אותו לעשות כן.
כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו למטופל חבלות של ממש, בין היתר, שריטה בגשר האף, שריטה באף והמטומה סביב עינו, כמו כן סבל הקורבן מכאבי ראש, סחרחורות וכאבים בפיו.

2 צפייה בגלריה
נתין זר תקף קשיש
נתין זר תקף קשיש
פגיעה בחסר ישע
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

קראו עוד:

בהמשך, לכך, נטען בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד מאיה מצליח, מפרקליטות מחוז חיפה, בסמוך לשעה 02:30 לפנות בוקר, בעת שהקורבן עמד ליד מיטתו והחל לעלות עליה, תקף אותו הנאשם, שלא כדין, בכך שבעט ברגלו של הקורבן וגרם לו לכאב.
יש לציין כי מרגע שנודע הדבר להנהלת בית האבות, הוגשה תלונה במשטרה ועבודתו של המטפל הופסקה לאלתר.
התביעה מייחסת לנאשם ביצוע עבירות של תקיפת חסר ישע ותקיפה בנסיבות מחמירות. משפטו ייפתח בקרוב בבית משפט השלום בחיפה.