אלפים צעדו לאורך שדרות מוריה והפגינו בעצרת המחאה בצומת חורב הערב (שבת) נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. את הצעדה הובילו אנשי הצנחנים, בראשם אלוף במיל. גדי שמני.
3 צפייה בגלריה
הצעדה בחיפה
הצעדה בחיפה
הצעדה בחיפה
(צילום: מחאת העם חיפה)
הדוברים בעצרת היו ד"ר אילן סמיש, חנה רדו וניר ברק. הדובר המרכזי היה אלוף במיל. וראש המוסד לשעבר דני יתום.
יתום: "כבר שבוע 33 יוצאים מאות אלפי ישראלים טובים אל הרחובות והכיכרות כדי לעצור את ההפיכה המשטרית ולהגן על הדמוקרטיה מפני ממשלה כושלת שהכריזה עלינו מלחמה. נדרש לעוד הרבה נחישות וסבלנות, המאבק יהיה ארוך ובסופו ננצח.
"הכל בתהליך התפרקות, החברה, חיל האוויר, צה״ל ועוד. לפני שבוע פגש ביבי סוף סוף את הרמטכ״ל, זאת רק אחרי שהתפרסם בתקשורת שראשי המערכות הביטחוניות שוקלים לצאת לציבור. ואכן הפתרון לשבר העמוק הוא בידי מי שיצר אותו, ראש הממשלה.

3 צפייה בגלריה
צעדת הצנחנים בהובלת אלוף במיל. גדי שמני
צעדת הצנחנים בהובלת אלוף במיל. גדי שמני
צעדת הצנחנים בהובלת אלוף במיל. גדי שמני
(צילום: מחאת העם חיפה)

קראו עוד:

יתום: "במקום שייגנזו את ההפיכה לאלתר הוא מעביר האחריות לבכירים ואומר להם לשמור על המוכנות והכוננות. זו לא תשובה לבעיה זה כסת״ח. אנשי מילואים לא מוכנים לשרת דיקטטור ולכן טייסים משהים את התנדבותם. האלימות מחלחלת למשטרה כי רוחו של בן גביר מרחפת שם.
"ביבי לא התחייב לכבד פסיקת בג״צ, בכך הוא משמיד את בסיס קיום המדינה. מדינה ללא חוק וסדר ובעלי תפקידים מעל החוק היא דיקטטורה אנרכיסטית. המתנחלים ובעיקר נוער הגבעות מקבלים גיבוי פומבי מסמוטריץ ובן גביר. הם מאמינים בעליונות הגזע היהודי, ומתכננים לנקות את יהודה ושומרון מערבים. הם מפנטזים על מדינת הלכה מהים עד הירדן, משתלחים במפקדי צה״ל ובראש השב״כ ודורשים יד ברזל נגד פלסטינים ויחס משפחתי כלפי יהודים.

3 צפייה בגלריה
מתריע מהבאות. דני יתום
מתריע מהבאות. דני יתום
מתריע מהבאות. דני יתום
(צילום: מחאת העם חיפה)

יתום: "מדינת ישראל קיימת 75 שנים על בסיס החוקים וערכי מגילת העצמאות. אלה אפשרו מדינה מתקדמת, מודרנית ובעלת הישגים נפלאים. בג״צ עצמאי ומקצועי סייע לאזן את 3 הרשויות והפעיל ביקורת שיפוטית. אז מה קרה פתאום? מדוע להרוס את מה שעובד היטב? התשובה - הוגש כתב אישום נגד ביבי. הוא מחפש כל דרך לברוח מאימת הדין, גם במחיר הרס המדינה.
"בשביל הקיצונים המשיחיים זו הזדמנות לממש תפיסתם הגזענית. החרדים מנצלים הסיטואציה כדי ללחוץ על פטור משירות ולקבל מענקי עתק, ולוין מונע משנאה.
"לפי סקר שהתפרסם לא מזמן נמצא כי בקרב מתפקדי הליכוד סדר העדיפות הוא: יוקר המחייה, איחוי הקרע בעם, בטחון אישי ורק בסוף ההפיכה. הקשר עם ארה"ב נשחק בשעה שהאיומים מתגברים.
"ביבי חייב לגנוז החקיקה. העם מתרסק, צה״ל נפגע מאוד והמדינה מתפוררת. ביבי רצה שיזכרו אות מגן ישראל אך ייזכר כהורס ישראל. עלינו להמשיך ולהיאבק. הצדק עימנו ואנו ננצח".