אוניברסיטת חיפה דורגה במקומות 101-200 בעולם והראשונה בין אוניברסיטאות המחקר בישראל במדד הקיימות היוקרתי של Times Higher Education.
4 צפייה בגלריה
אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה
ראשונה בקיימות. אוניברסיטת חיפה
(אוניברסיטת חיפה)
המדד בוחן את ההשפעה של מוסדות אקדמיים במדדי הקיימות החברתית והסביבתית שנקבעו על ידי האו"ם. כך נבחנת השפעה המוסד האקדמי על מיגור העוני והרעב בעולם, קידום חינוך איכותי, שוויון מגדרי, שמירה על מים נקיים, מחקרים בנושא חיים מתחת למים ועוד.
דירוגה השנה של אוניברסיטת חיפה מהווה קפיצה של למעלה מ-100 מקומות מהשנה שעברה. במקום הראשון דורגה אוניברסיטת ווסטרן סידני (אוסטרליה), ובמקום השני אוניברסיטת מנצ'סטר.
בתוך שנתיים השלימה אוניברסיטת חיפה עלייה חדה של שני אשכולות במדד יוקרתי (בשנת 2022 דורגה במקומות 201-300 ובשנה שלפניה במקומות 301-400). במסגרת המדד דורגו השנה כ- 1,700 אוניברסיטאות.

4 צפייה בגלריה
כריש בחדרה. טורף על
כריש בחדרה. טורף על
דירוג גבוה במחקר חיים מתחת למים
(צילום: חגי נתיב אוניברסיטת חיפה)

לצד אוניברסיטת חיפה, באשכול 101-200 דורגו כמה מהמוסדות האקדמיים המובילים בעולם, כגון המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ואוניברסיטת ניו-יורק.
במדד היוקרתי דורגה אוניברסיטת חיפה במקום הראשון בישראל, כאשר אחריה דורגה אוניברסיטת בר אילן. אוניברסיטאות אחרות בחרות שלא להשתתף בדירוג בתחום הקיימות.

4 צפייה בגלריה
אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה
מובילים את הקיימות בישראל. אוניברסיטת חיפה
(צילום: אוניברסיטת חיפה)

בניגוד למוסדות אחרים בישראל, באוניברסיטת חיפה ניתן דגש ליישום 17 היעדים עליהם הכריז האו"ם בתחום הקיימות ((Sustainable Development Goals-SDGs, ועקרונות אלו הפכו לחזון הקיימות של האוניברסיטה, כאשר הסגל האקדמי והמנהלי של האוניברסיטה, יחד עם הסטודנטים, פועלים לקידום ערכים אנושיים, חברתיים וסביבתיים.
ההשקעה נשאה פרי, ובין יעדי SDG של האו"ם אשר נבחנו במדד הציגה אוניברסיטת חיפה נתונים מרשימים במיוחד בקידום היעדים הבאים: שוויון מגדרי - מקום 9 בעולם; שלום, צדק וחוזק המוסדות – מקום 28 בעולם; חיים מתחת לפני הים – מקום 28.

4 צפייה בגלריה
הנשיא פרופ' רון רובין והרקטור פרופ' גור אלרואי
הנשיא פרופ' רון רובין והרקטור פרופ' גור אלרואי
הנשיא פרופ' רון רובין והרקטור פרופ' גור אלרואי
(צילום: אוניברסיטת חיפה)

רקטור האוניברסיטה פרופ' גור אלרואי הכריז על חזון הקיימות בראיון למיינט חיפה.
פרופסור גור אלרואי, רקטור אוניברסיטת חיפה: "על האוניברסיטאות במאה ה-21 חלה החובה להיות חלק מהמרקם החברתי – המקומי והגלובלי. עלינו להשפיע, להיות מעורבים ולקחת חלק בפתרון האתגרים הגדולים של האנושות. אנחנו באוניברסיטת חיפה בוחרים להיות מגדלור של ערכים והשכלה גבוהה לחברה הישראלית כולה ולא 'מגדל שן'. המיקום הגבוה שלנו במדד ה-IMPACT הוא מקור גאווה לאקדמיה הישראלית כולה והוא תוצאה של ההשקעה הגדולה שאוניברסיטת חיפה משקיעה בתחומי הקיימות החברתית והסביבתית בשנתיים האחרונות.
"אנו מחוייבים להמשיך להיות עוגן אסטרטגי של החברה הישראלית ולהיות אוניברסיטה משפיעה, הבית האקדמי של כל מי שרוצים ורוצות להשפיע על החברה הישראלית ועל האנושות בכלל".