פרויקט פינוי האסבסט מתיכון ליאו באק תקוע, וההורים מתקשים להבין היכן ילמדו ילדיהם בתחילת שנת הלימודים הקרובה. גורמים בהנהלת בית הספר והורים העלו השבוע טענות קשות על תפקוד העירייה במשבר. לדבריהם, לא רק שהעירייה התעכבה כל השנים הללו ויכלה לנהל את הפרויקט אחרת, כעת תחילת הפרויקט תלויה בראש העיר עינת קליש.
2 צפייה בגלריה
הורים מוחים בכניסה לבית הספר
הורים מוחים בכניסה לבית הספר
הורים מוחים בכניסה לבית הספר
(צילום: אלעד גרשגורן)
הורים: "קליש ומחזיקת תיק החינוך, סיגל ציוני, כנראה רוצות לחסל את ליאו באק. העירייה נטשה את ההורים והילדים, ולא מהיום. ניסו להתנער מהפרויקט הזה, כאילו שמדובר בבית ספר פרטי ועושים לנו טובה. זהו בית ספר מוכר שאינו רשמי. העירייה היא זו שחכרה את השטח, ולא הנהלה, ולכן המשרד להגנת הסביבה הוציא לעירייה את הצו לקידום הפרויקט, ולא להנהלה.
"קליש וציוני חושבות שליאו באק שואב אליו תלמידים חזקים, ובגלל זה בתי הספר האחרים בחוסר של תלמידים, אז אין להן אינטרס שנשגשג. האישורים לביצוע הפרויקט וקידום המבנים החלופיים תקועים אצל קליש. והכל על חשבוננו".

"איפה הדירקטוריון?"

ההורים לא חוסכים ביקורת גם מהנהלת בית הספר. "איפה דירקטוריון ליאו באק? הם חושבים שהורים ימשיכו לרשום את ילדיהם לבית הספר, והם טועים. העירייה מחזיקה את בית הספר, ועכשיו בעירייה עלולים שלא לאשר את הייחודיות שלו, ואז לא ניתן יהיה לגבות תל"ן (תשלום לימודים נוסף). זה יגמור את בית הספר, כי לא נוכל לשמור על כיתות קטנות. בהנהלה מפחדים מהעירייה ושומרים על שקט, תוך התעלמות מאיתנו".
גם גורמים בהנהלת ליאו באק ביקרו השבוע את ראש העירייה. "קליש הייתה יכולה לעשות הרבה יותר. אישור הפרויקט נמצא אצלה, אבל היא מתעכבת, בטענה שהאופוזיציה לא מאפשר לה. זה שטויות. מנהל המחוז במשרד להגנת הסביבה הוציא לה צו, אז מי מייעץ לה שלא לקדם את הפרויקט? יש לזה השלכות, כלכליות, ניהוליות וחינוכיות".
חודש לתחילת שנת הלימודים, עדיין לא ברור היכן ילמדו 1,200 תלמידי התיכון. המתווה המסתמן הוא כי תלמידי היסודי יעברו ללמוד בבית ספר ברמת הנשיא. בליאו באק היו רוצים ששני גני חובה יעברו עם חטיבת היסודי, אך בעירייה לא ממהרים לאשר את מעבר שני הגנים, ואלו עלולים להיות מופרדים.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
(צילום: ראובן כהן)
קראו גם >>>
הסוגיה המורכבת יותר היא החטיבה העליונה. נבחנת אפשרות להעברת 1,200 תלמידי התיכון לבית הספר מזור בקרית אליעזר. הבעיה היא שבית הספר אינו משופץ, ולא יכול להכיל את כל תלמידי החטיבה העליונה. ולכן נבחנת אפשרות כי יתקיימו בבית הספר שתי משמרות:
תלמידי חטיבת הביניים ילמדו בשעות 8:00-12:00, ותלמידי התיכון ילמדו בשעות 12:00-17:00. בנוסף נבחנת אפשרות שיום בשבוע ילמדו התלמידים בזום.

מבנים חלופיים

החלופות שנבחנות רק מחריפות את הכעס בקרב ההורים.
"רוצים שילמדו משמרת ב'. זה פתרון מורכב, כי יש ילדים עם חוגים, ספורטאים ואחרים שיש להם חיים אחרי הצהריים. זה פירוק של בית הספר לגורמים. יש חשיבות לביחד של התלמידים. רשמנו ילדים לבית ספר בכרמל, ועכשיו לא ברור היכן הם ילמדו. יש פה מחדל קודם כל של העירייה, ואחר כך של בית הספר".
גורם בהנהלה הגיב לטענות: "אנו מבינים את ההורים, ומחפשים מבנים חלופיים, אך אם קליש לא תחתום על הפרויקט, הוא יידחה בשנה. ואז מה נעשה? בית הספר בקרית אליעזר בהחלט נמצא על הפרק. חיפשנו מקומות נוספים, וגם בעירייה מציעים מבנים שלא תמיד מתאימים לבית הספר כמו מקומות בלי מזגנים. קליש לא נותנת תשובות ואנו ממתינים לישיבת מועצה בשבוע הבא".
עוד ציין אותו גורם כי במשרד להגנת הסביבה פנו לממונה על המחוז במשרד הפנים לאחר הוצאת הצו לעיריית חיפה, המחייב אותה לקדם את פרויקט פינוי האסבסט.
"אנו מקווים שמישהו יצליח לשכנע את קליש לפעול", אומר גורם בליאו באק.
מליאו באק נמסר כי הם ממתינים לאישור המכרז על ידי העירייה, נמצאים בקשר רציף עם ההורים ופועלים עם כל הגורמים למציאת מבנים חלופיים.
בעיריית חיפה בחרו לא להגיב.

על מה המחלוקת:

- המשרד להגנת הסביבה דורש לפרק קירוי אסבסט בתיכון
- הורים חוששים שנשורת האסבסט תפגע בתלמידים
- העירייה מעכבת הפרויקט, וקליש מאשימה את האופוזיציה
- קליש לא מיישמת צו מינהלי לתחילת העבודות
- אין כרגע פתרונות לתלמידים לשנה הבאה