ביום שלישי השבוע התקיים בבית המשפט לערעורים של איחוד האמירויות באבו דאבי, דיון בבקשת הערעור של צוות ההגנה של פידא כיוואן מחיפה.
2 צפייה בגלריה
עו,ד ציבין ואלמזראויי בבית המשפט באבו דאבי
עו,ד ציבין ואלמזראויי בבית המשפט באבו דאבי
עו"ד ציבין ואלמזראויי בבית המשפט באבו דאבי
(צילום: פרטי)
2 צפייה בגלריה
פידא כיואן
פידא כיואן
מקווה להמתקת עונשה. פידא כיוואן על רקע דובאי
(צילום: פרטי + shuterstock)
על כיוואן נגזר גזר דין מוות לאחר שהורשעה בהחזקת כמות גדולה של סם מסוג קוקאין.
את בקשת הערעור ייצג מול בית המשפט עורך דין מהאמירויות הבקיא בתחום הפלילי, עו"ד אחמד סעיד אלמזראווי, שביקש מבית המשפט דחייה בדיונים. הבקשה הוגשה לאור הצטרפותו של עו"ד אלמזראווי לצוות ההגנה הישראלי של כיוואן, הכולל את עו"ד מרדכי ציבין ועו"ד תמי אולמן.
בית המשפט נענה לבקשת ההגנה וקבע דיון מחודש בערעור ב-31 במאי.
בצוות ההגנה צפויים לטעון בדיון המחודש כי כיוואן לא החזיקה סמים במטרה לסחור ועל כן יש לבטל את גזר דין המוות בגין סחר בסמים.

עו"ד ציבין אומר ל"מיינט חיפה" כי צוות ההגנה יציג אסטרטגיה הגנתית חדשה, ומתאר את הדיון באמירויות.
עוד ציבין: "הוגש ערעור ופידא כמובן שאינה מודה. גזר דין המוות לא ירד מהפרק אלא רק נדחה הדיון. יש לי אמון מלא במערכת המשפט ורשויות האכיפה באמירויות ואנו מקווים כי לאור ממצאים חדשים שהוגשו יחד עם כתב הערעור, גזר הדין יבוטל ונקבל תוצאה טובה מאשר בערכאה הראשונה".
היכן עומדת התערבות משרד החוץ?
"מדינת ישראל לא מתערבת בהליכים פנימיים ובוודאי לא משפטיים של האמירויות אלא רק לאחר גזר דין סופי. יש כאן מערכת מסודרת. זה לא המקרה של מכלוף בתאילנד, לא כמו ברוסיה עם נעמה יששכר שם הובטחה לפוטין כנסייה, אפילו לא כמו בטורקיה שם עלו טענות ביטחוניות. במקרים הללו המדינה התערבה וסגרה דילים, כאן זה לא יקרה".
מה בכל זאת עושה המדינה?
"במשרד החוץ העבירו איגרת לאמירתים, קונסול ישראל באבו דאבי דני גדות עוזר, ושגריר ישראל אמיר חייק מסייע ככל הניתן למשפחה".
המשפחה ראתה אותה?
"גם בבית המשפט פידא מופיעה באמצעות וידאו. המשפחה יכולה לשוחח איתה רק בטלפון אך לא להיפגש".
מה מצבה של פידא?
"מצבה הפיסי טוב ואני לא רוצה לתאר מצב נפשי של מי שנגזר עליה הוצאה להורג. פידא פיקחית ומפוקחת. היא לא חיה באשליות".
קראו גם: >>
עו"ד ציבין, חב"דניק המטפל בתיקים פליליים, הסגרות ומעצרים מול גופים כמו האינטרפול ברחבי העולם, גם של תושבים ערביים מסוריה ועירק, מדגיש כי יש לו אמון מלא במערכת האמירתית.
"אני הולך כאן עם כיפה וכולם שווים בפני החוק. זו מדינה מסודרת והכל מקווים לביטול גזר הדין".
גורמים המקורבים למשפחת כיוואן מוסיפים: "פידא הולכת עם סרבל אדום כמי שנגזר עליה עונש מוות, היא מיואשת ממצבה ומתחננת על חייה. היא נקלעה לעניין לאחר שהיה מי שניצל את תמימותה ומצבה הכספי שהיה רע בחיפה וגם ברמאללה. העוברה איגרת ויש ניסיונות של גורמים במשרד החוץ לסייע בעניינה ואנו מקווים לביטול גזר הדין. וגם אז היא עלולה להתמודד עם מאסר בפועל".
פורסם לראשונה: 08:50, 19.05.22