מועצת העיר חיפה אישרה את המלצות ועדת המשנה לתמיכות. הוועדה לא המליצה על תמיכה בכוללים ותרבות תורנית ועל כן לא זכתה לאישור מועצת העיר.
2 צפייה בגלריה
מועצת העיר
מועצת העיר
מועצת העיר
(צילום: טלי ליבמן)
במהלך הדיון התקיים ויכוח סוער בין חברי סיעת 'דגל לתושב', מיכי אלפר ומנחם קפלן ליו”ר סיעת 'הבית היהודי', יואב רמתי. אלפר דרש כי כלל התמיכות לתבות התורנית יאושרו, ואילו רמתי התנגד ודרש להחריג את הסעיפים הנוגעים לתרבות התורנית.
רמתי טען כי על אף הבקשות והפניות לגופים התורניים, לא ניתנו לוועדה הסברים והבהרות לשאלות שנשאלו. אלפר הציע לרמתי: "תמשוך את הבקשה שלך, תוכל לקבל הבהרות בכל מועד, בלי לגרום נזק. בדיוק כמו שאנחנו מצביעים על תמיכות אחרות".
2 צפייה בגלריה
חברי המועצה מיכי אלפר ומנחם קפלן מדגל התורה
חברי המועצה מיכי אלפר ומנחם קפלן מדגל התורה
חברי המועצה מיכי אלפר ומנחם קפלן מדגל התורה
(נחום סגל)
רמתי השיב לאלפר: "אנחנו בוחנים את מימוש הקריטריונים באופן כזה, שאף מגזר לא ירגיש שהוא ממודר. הכוללים והתרבות התורנית בראש סדר העדיפויות שלי, ואין מצב שתעבור השנה והם לא יקבלו את חלקם. אבל, לא יכול להיות שאני רץ מאוגוסט כדי שייתנו הסברים, ובכל פעם אומרים לי 'לך לזאת ולך להוא'. כוללים, ישיבות ותרבות תורנית צריכים לקבל את חלקם, וכמה שיותר מהר, אבל אנחנו צריכים לקבל תשובות".
קראו גם >>>
חבר המועצה מנחם קפלן תקף את רמתי על סירובו לקבל את הצעתו של אלפר והקניט מספר פעמים תוך כדי שהוא צועק במועצה ביידיש 'השטיבל לא יקבלו הנה יש כותרת'. (הכוונה שבית כנסת קטן לא יקבל תמיכה).
על אף ההחרגה שנשארה בעינה, אלפר הצביע בעד אישור התמיכות וציין כי הם אינם מעוניינים להעניש תמיכות אחרות. המועד הבא לדיון בתמיכות נקבע ל-17 בנובמבר.
פורסם לראשונה: 08:44, 03.11.21