לפני 4 חודשים החלו להגיע לחיפה מפונים מעוטף עזה והדרום. מאות מהם שוכנו במלונות, ביניהם מלון דן פנורמה.
2 צפייה בגלריה
פועלים למען הקהילה
פועלים למען הקהילה
פרויקט מציל חיים. הרב גינזבורג
(צילום: חב"ד)



בין המפונים מבוגרים, צעירים, נשים וילדים שהצטופפו בחדרי מלון והצטרכו לעכל את הטראומה שחוו ולגייס כוחות לקראת המשך דרכם.
מעבר לציוד, הביגוד וההופעות להם זכו המפונים, ניכר צורך אמיתי לחיזוק הנפש. בנקודה זו נכנס לתמונה חב"ד חיפה, שמתחילת הדרך החל בהפעלת פרויקט ייחודי בו מקבלים המפונים בבתי המלון טיפול רגשי אישי.
הרב יהודה גינזבורג מבית חב"ד חיפה מסביר: "כחלק מהפעילות של בית חב"ד עם תושבי העיר, קיבלנו בקשות רבות לסיוע נפשי. כשראינו שאין הקומץ משביע את הארי, הכנסנו לתמונה את 'אור הבית' שהוא ארגון המעסיק עובדים סוציאליים ומטפלים רגשיים ומשפחתיים ויחד התחלנו את הפעילות בבתי המלון".
הפעילות בה החל חב"ד חיפה כוללת בעיקר טיפולים משפחתיים ופרטיים, אך ]עילות זו גם עוזרת במעטפת נדרשת, כמו מציאת ביגוד וציוד לו זקוקים המשפחות. כך למשל בחג החנוכה קיימו שלוחי חב"ד ברחבי העיר ביחד עם עובדי נמל חיפה ערבי פינוק למפונים במלונות עם הופעות, יצירות והפתעות נוספות.

2 צפייה בגלריה
פועלים למען הקהילה
פועלים למען הקהילה
מבצע של אור ותקווה. חב"ד חיפה
(צילום: חב"ד)

קראו עוד:

שירה אביטן, ראש קבוצת מפוני שדרות המתארחים במלון דן פנורמה: "ה-7 לאוקטובר לא יישכח לעולם. ירי מקלעים בתוך שדרות, צבע אדום ללא הפסקה, מחבלים ברחובות. פחד שלא ייאמן. לאחר מספר ימים פינו אותנו ואני בחרתי להגיע לחיפה.
"בתור אמא ל-3 ילדים קטנים, חיפשתי איך להרים את הראש, איך לרפא את השברים המשפחתיים והשברים האישיים אצל הילדים, ולא מצאתי מענה.
"עד שפגשתי את הרב יהודה גינזבורג. עוד לפני שהצליח למצוא את הפתרון אמר לי "אל תדאגי, יהיה בסדר". בזכות העזרה של בית חב"ד, כבר עשרות ומאות משפחות במלון שלנו ובמלונות האחרים מקבלים מענה רגשי שפשוט מחזיר לנו את האור לחיים.
"לא יודעת איך הייתי מסתדרת בלי הפרויקט הזה שנותן תקווה ואור, שנוטע בנו אמונה ובטחון חיוביים ומאפשר לנו להמשיך לחיות בשפיות".
הרב גינזבורג: "אני מבקש להודות לקרן סמואלי ולפדרציה היהודית של סן פרנסיסקו על השותפות החשובה שמאפשרת את קיום הפרויקט, ומודה מראש לקרנות, חברות ופרטיים שיצטרפו למעגל השותפים לפרויקט שמציל משפחות שבורות".