אחת הסוגיות שמדאיגות תושבים היא האפשרות כי יישארו ללא חשמל בעקבות הפסקת חשמל ממושכת. פיילוט שיצא לדרכו לראשונה בישראל מבטיח למנוע הפסקות חשמל, ואף להוזיל את הוצאות האנרגיה לכל משפחה.
3 צפייה בגלריה
בפרויקט הבנייה במח"ל חיפה
בפרויקט הבנייה במח"ל חיפה
פרויקט הבנייה במח"ל חיפה
(הדמיה: קליימטקס)
במהלך תקדימי בשוק האנרגיה הישראלי, קבוצת יהודה לוי וחברת קליימטיקס אנרגיה מכריזות על הקמת מערכות אגירה אנרגטיות בכל דירה בפרויקט SEA WEST מח״ל 41 בחיפה.
מדובר בפרויקט פורץ דרך בו תותקן סוללת אגירה מבית B7 Energy, לכל אחת מהדירות בהיקף אגירה של 5-10 קוט"ש בהתאם לגודל הדירה.
הפרויקט מתמקד במתן מענה לצורך הגובר ברציפות תפקודית אנרגטית, בשגרה ובמצבי חירום כשיש הפסקות חשמל ממושכות. בנוסף, הדיירים יוכלו ליהנות מחסכון כספי משמעותי, שיתאפשר הודות לשימוש בטכנולוגיות אגירה מתקדמות.

3 צפייה בגלריה
אגירת אנרגיה בפרויקט בנייה בחיפה
אגירת אנרגיה בפרויקט בנייה בחיפה
אגירת אנרגיה בפרויקט בנייה בחיפה
(הדמיה: קליימטקס)

קראו עוד:

המעבר לספקי חשמל פרטיים יאפשר לדיירים לנצל את ההפרש בין תעריפי החשמל השונים לטעינת הסוללות כאשר התעריפים נמוכים, ולפרוק אותן בשעות בהן התעריפים גבוהים – מהלך שיכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות החשמל.
אבי לוי, מנכ"ל החברה: "זהו מהלך פורץ דרך במיוחד בתקופה זו, שהחשיבות של רציפות אנרגטית היא קריטית למשקי הבית. כל דירה אשר נתקין בה את מערכת האגירה, תוכל להמשיך לנהל את משק הבית כרגיל גם כאשר לא תהיה אספקת חשמל סדירה, ותשמור על תפקוד ושגרה."

3 צפייה בגלריה
אורן הלמן
אורן הלמן
אורן הלמן
(צילום: אוראל כהן)

אורן הלמן, מנכ"ל קליימטיקס אנרגיה, וסמנכ"ל חברת חשמל לשעבר, הוסיף: "המהפכה האנרגטית שעוברת ישראל מגיעה עד הצרכן הסופי. אנחנו מזהים את הצורך במענה בטוח ואפקטיבי למצבי חירום, והיוזמה שלנו נועדה להבטיח את רציפות התפקוד הביתי, לצד ניצול מירבי של הרפורמה בשוק החשמל לטובת חיסכון כספי באמצעות המרווח (ארביטראז') בין תעריפי החשמל בשעות השונות, מכיוון שלדיירים הללו גם יותקן מונה חשמל חכם. אגירת החשמל היא צעד משלים לתחרות במקטע אספקת החשמל - והסוללות הן למעשה "אבקת החשמל" שמאפשרת לאגור חשמל בתעריף זול ולהשתמש בחשמל כשהתעריף יקר, מעבר לעצמאות האנרגטית הכרחית במצבי חירום וקיצון."
בחברת קליימטיקס מציינים כי הפרויקט נוסה בעולם, וכעת ייכנס לראשונה בישראל בפרויקט עיבוי בינוי בשדרות מח"ל בקרית חיים.