אחרי שסיימה קורס סקיפרים, ביאטריס רוזן כץ, יועצת ראש העיר חיפה לשוויון מגדרי, יזמה קבוצת סקיפריות עירונית לנשים בלבד, ראשונה בחיפה ובסביבתה.
1 צפייה בגלריה
הסקיפריות יצאו לים
הסקיפריות יצאו לים
הסקיפריות יצאו לים
(צילום: פרטי)
בקבוצה נשים שהשתתפו בקורס סקיפריות, עברו את המבחנים של רשות הספנות, ויש ברשותן רישיון להפעיל יאכטה וגם כאלו שרוצות להתנסות בהפעלת יאכטה. בהפלגת הבכורה שנערכה לאחרונה השתתפו 11 נשים. "זה עולם שלם ומרתק, מוציא אותך מהקופסה שלך ומהעולם המוכר", הן מספרות. כעת החלה ההרשמה לקבוצה הנשית השנייה, שצפויה להיפתח באוקטובר.
רוזן כץ, בקרוב 62, יצאה החודש לפנסיה אחרי 36 שנות עבודה בעירייה. "יש הרבה נשים שתמיד שמו עצמן במקום האחרון. אני גידלתי ילדים, ובגיל 60 אמרתי 'אני הולכת להגשים חלום ולהפליג". היא נרשמה לקורס סקיפרים בבית הספר בלו ווייב בקישון, והבחינה כי מתוך 80 משתתפים בקורס, היו 7 נשים. "התחלתי לחשוב על קבוצת סקיפריות, ויצרתי קשר עם בחורה שהקימה קבוצות נשים כאלה. היום יש בהרצליה 13 מועדונים של סקיפריות".
קראו גם >>>
באוגוסט עברה רוזן כץ את המבחן המעשי וקיבלה רישיון להפעלת יאכטה. "הייתה שמחה אמיתית. סיפרתי לחברות, ותוך יומיים, בלי פרסום, גיבשנו קבוצה. ביום שישי יצאנו להפלגה ראשונה. נשים מעולמות שונים, עובדות סוציאליות, מזכירות, מהנדסות, עצמאיות, יצאנו מנמל קישון, הרמנו מפרשים, חזרנו מלאות אוויר במפרשים".
מה זה דורש?
"עבודה קשה, אנטי אייג'ינג לגמרי, אני הורדתי כבר 14 ק"ג", היא צוחקת, "בים אין לאט. צריך למשל לעשות תרגיל של ניווט ב-GPS ולהביא את היאכטה לנקודה מסוימת, לחשוב לאן לקחת אותה, כי הרוח לוקחת למקום אחר. הפעלת יאכטה זה עבודת צוות. אחת תמשוך בחבל מצד אחד והשנייה תמשוך בו מצד שני, הכל צריך להיות מתואם".
בשל משבר הקורונה ובגלל לימודי האון ליין, מחיר הקורס הוזל ונע בין 6,500-13,000 שקלים, כולל הוצאת הרישיון. גיא ידין, סמנכ"ל תפעול במועדון בלו ווייב: "הקורס מכין לרישיון 'משיט 30' של משרד התחבורה. להוצאת הרישיון יש לעבור 4 בחינות תיאוריה וטסט מטעם משרד התחבורה".