חזירי הבר של חיפה זוכים כעת לספר משלהם. הסופרת החיפאית ענת ליבנה מוציאה בימים אלו את ספר הילדים 'זבולון החזיר שאהב את העיר'. בסוף השבוע עלה קמפיין הד סטארט לשיווק הספר. הרעיון מאחוריו הוא היכרות עמוקה יותר של ילדים עם החזירים, איך להתנהג בקרבתם, ואולי גם לעורר מעט סימפטיה אליהם.
2 צפייה בגלריה
ענת ליבנה. ספר ברוח התקופה
ענת ליבנה. ספר ברוח התקופה
ענת ליבנה. ספר ברוח התקופה
(צילום: פרטי)
ליבנה (38) תושבת ורדיה, נשואה ואם לשתי בנות, מהנדסת בהייטק וכותבת כתחביב. מאחוריה כבר שני ספרי ילדים, 'נעה חייבת שמלה מסתובבת' ו'ליאור חייב להיות גיבור'. הרעיון לכתוב על חזירים עלה כשחוותה יותר ויותר את הופעות החזירים בשכונות.
"זה החל כבדיחה בין החברים שהציעו לי לכתוב על זה ספר, וזה נהיה רציני. התחלתי לכתוב והוא יצא ממש חמוד וכיפי, המטרה היא בעיקר לעורר חשיבה ולעורר מודעות, כי החזירים מסתובבים אצלנו כבר די הרבה זמן, ולא נראה שהם הולכים לשום מקום. אנחנו לא כזה יודעים עליהם הרבה, יש כאלה ששונאים ופוחדים מהם, ויש תושבים שחושבים שזה הבית שלהם".
רצית לעורר אהדה לחזירים?
"המטרה בגדול היא להנגיש את הנושא הזה לילדים. אני לא אומרת שהחזירים צריכים לחיות פה או לא. אני לא מציגה את החזיר בתוך מפחיד או רע. יש כל מיני מסרים שעוברים בתוך הסיפור כמו איך להתנהג ליד חיות בר, איך לשמור על הניקיון בעיר שזה לא המקום הטבעי של החזירים. החזיר מוצג בתור אחד כזה שאוהב לעשות שטויות, לבלגן ולהפוך פחים והוא סבבה עם החיים שלו, אוהב לחיות ברחוב, לישון על מזרן וכל מיני קטעים כמו שראינו בתמונות".
2 צפייה בגלריה
חזירי בר בחיפה
חזירי בר בחיפה
חזירי בר בחיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם >>>
בעלילה החזיר מכיר חזירה מהיער, מתאהב בה ומנסה לשכנע אותה שתבוא לגור איתו בעיר. היא לא מוכנה ובסופו של דבר הוא מחליט לעזוב את חיפה בשביל האהבה ומתחיל במסע להגיע אליה.
ליבנה מעריכה את עלות הפרויקט ב-25 אלף שקלים. בתחילה ניסתה לבקש מימון מעיריית חיפה, אבל שם אמרו שאינם מעוניינים לתמוך בזה. משם המשיכה לקמפיין ההמונים. "הנושא מדבר גם לחיפאים וגם לאנשים שהם לא מכאן, גם למי שאוהבים את החזירים וגם למי שחושבים שהם צריכים להתחפף מכאן".