אתמול בערב (ראשון) הובהל לבית החולים רמב"ם תושב העיר בן 69 לאחר שנפגע מתקיפת חזיר בר גדול ברחוב הפרחים שבשכונת רוממה. בבית החולים אובחן חבלות בראש ושבר פתוח ברגלו של האיש.
2 צפייה בגלריה
חזירים. מסוכנים
חזירים. מסוכנים
חזירים. מסוכנים
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם:>>>
בעקבות המקרה נמסר מהעירייה כי הוחלט על איתור ומציאת החזיר הפוגע, וזאת במטרה להרחיקו מהאזור.
עיריית חיפה: "העירייה בוחנת בחומרה את פרטי האירוע וממקדת מאמצים לאיתור החזיר ולכידתו".
בעירייה הוסיפו כי בשבועות אלה החלה העירייה ליישם את שלב העתקת חזירי בר מהעיר, יחד עם רשות הטבע והגנים, וכבר משלימה את הצעד הראשון - גידור גבולות העיר בשולי שמורת הכרמל.
הפגיעה הובילה לתגובות קשות מצד תושבים רבים שבמשך זמן רב מתריעים על הסכנה הנובעת מחזירי הבר. התושבים דורשים לקיים דיון חירום וקבלת החלטות שיימנעו פגיעות נוספות בתושבים.
2 צפייה בגלריה
תקיפת חזיר בשפרינצק
תקיפת חזיר בשפרינצק
תקיפת חזיר בשפרינצק שהסתיימה בפציעתו של תושב השכונה
(ארכיון פרטי)
תושבים: "זה מזעזע. אי אפשר להשלים עם המצב. אי אפשר להכיל את החזירים ויש לפעול לדלל, להרחיק והעיקר שלא יהיו חזירים בעיר. מה עוד צריך לקרות? עכשיו זה נגמר בשבר פתוח, ואף אחד לא רוצה מקרים חמורים מזה. התושבים מובהלים לבתי החולים והחזירים מסתובבים חופשי. לציבור נמאס. זה מסוכן. יש לנו ילדים, יש אנשים שלא יכולים לברוח. זה ייגמר באסון".
המצוד אחר החזיר מתנהל על ידי העירייה והרשות הטבע והגנים. בעירייה מקווים לאיתור מהיר של החזיר ולאחר שיימצא הוא צפוי להיות מורחק.
תושבים: "איך ייאתרו את החזיר הספציפי שפגע? זה מחט בערמת שחת. יש מיליון חזירים. זה לא יכול להימשך ככה".
חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג על תגובת העירייה: "בושה של תגובה. מדברים על העתקה? הולכים להעתיק כשבעה בלבד מתוך מאות מוחתמים. מאתרים את החזיר? ואז יגישו כתב אישום?".
ירון חנן, מרכז מטה מאבק השכונות להחזרת החזירים לטבע: "קליש עוד לא התעוררה. כל הפעולות שהיא עושה הן טיפה בים ובעיקר ספין על מנת למשוך זמן. היא חייבת להפעיל דילול. הדילול נחוץ כי היא לא פעלה ברמה הנדרשת כאשר עוד ניתן היה לפעול בלעדיו. עכשיו כבר אין ברירה אחרת כמו שהזהרנו אותה מראש!".
חבר מועצת העיר איציק בלס: "לא יודע אם לבכות או לצחוק,על חוסר האחריות מהדרגה השלילית ביותר. העירייה בוחנת בחומרה? עד עכשיו לא בחנתם את כל המקרים שאירעו? העירייה תמקד מאמצים לאיתור החזיר? יש לחזיר כתובת או שם? מה אתם חושבים שהציבור מטומטם? נכון, הציבור מטומטם שבחר בראש עיר שלא איכפת לה ממנו".
פורסם לראשונה: 07:48, 18.10.21