בשבוע שעבר הודיע ראש העיר עינת קליש כי בכוונתה למנות את פאחר ביאדסי לתפקיד הבכיר ביותר בעירייה השלישית בגודלה בישראל, מנכ"ל עיריית חיפה.
1 צפייה בגלריה
פאחר ביאדסי עינת קליש
פאחר ביאדסי עינת קליש
פאחר ביאדסי ועינת קליש
(צילום: נחום סגל, ראובן כהן)
בהודעה שהוציאה העירייה צויין כי עו"ד ביאדסי כיהן בשנים האחרונות כמנכ"ל רכבל חיפה (לא הרכבלית החדשה), וגם מכהן כיום כדובר העירייה לחברה הערבית. עוד נמסר כי המחלקה המשפטית בעירייה בחנה את מועמדותו ומצאה כי הוא עומד בכל תנאי הסף הקבועים על ידי משרד הפנים, וכי מינויו יובא לאישור ועדת הבכירים במשרד.
אולם מתחקיר של "ידיעות חיפה", שמתפרסם בגיליון סוף השבוע, עולים פרטים שספק אם בעירייה ידעו את כולם.
קראו גם: >>
מהתחקיר עולים פרטים רבים מעברו ביאדסי על התנהלותו הכלכלית-משפטית. בין השאר עולה כי ביאדסי הושעה לפני כעשר שנים למשך שנה מלשכת עורכי הדין בשל "התנהגות לא נאותה לעורך דין". עוד עולה גם ממסמכי בית משפט כי המנכ"ל המיועד הסתבך בעסקיו האישיים וצבר חובות של כ-2 מיליון שקל, מה שהביא 11 נושים להגיש נגדו תביעות, בהם מספר בנקים, בין התובעים גם עיריית חיפה על סכום פעוט ביותר. בשל כך הוא הוכרז כפושט רגל, והגיע להסדר של פריסת חובות. יצויין כי אין בהתנהלותו בעבר עבירות על החוק.
ביאדסי אמר ל"ידיעות חיפה": "אנשים אומרים הרבה דברים אבל חשוב מה החוק אומר. אני לא מתרגש. בעולם שלנו יש הרבה שקיפות. אדם לא יכול להסתתר מהדברים הללו. איך מודדים הצלחה של מנכ"ל? ראינו מנכ"לים עם תעודות אבל עם אפס עשייה. יש לי ארגז כלים. אני אדם שהתמודד עם הרבה דברים, עברתי הרבה תחנות והייתה מעידה בתחנה אחת. אני הולך עם בטחון עצמי כי אני יודע מה אני שווה. יחליטו מה שיחליטו".
מהעירייה נמסר: "כל העובדות בעניין המועמד יונחו ויובאו בשקיפות מלאה בפני ועדת המכרזים על מנת תקבל הועדה דעה מושכלת ומבוססת בעניין מועמדותו של הנ"ל וכשירותו".
כאמור התחקיר המלא בגיליון סוף שבוע של ידיעות חיפה.