עינת קליש נבחרה ב-2018 בין היתר בשל תמיכתם של ארגוני הסביבה השונים, שחשבו כי רעיונותיה עולים בקנה אחד עם החזון למפרץ חיפה נקי מתעשיות מזהמות. הערב ארגוני הסביבה מבהירים לקליש כי היא אינה רלוונטית עוד בכל הנוגע לעתיד המפרץ.
4 צפייה בגלריה
הפגנה של מנקים את מפרץ חיפה
הפגנה של מנקים את מפרץ חיפה
הפגנה של מנקים את מפרץ חיפה
(צילום: נתנאל ליבוביץ')
הרקע לעימות והנתק בין ארגוני הסביבה הוא פאנל שתוכנן הערב (רביעי) על ידי נציגי ארגוני הסביבה המובילים, ביניהם:
החברה להגנת הטבע, מנקים את מפרץ חיפה, צלול, מגמה ירוקה, ואחרים.
אל הפאנל שהוגדר כפאנל בנושא טבע וסביבה בחיפה הוזמנו שישה מועמדים לראשות עיר: יונה יהב, עינת קליש, אביהו האן, שרית גולן, דוד עציוני ויעקב בורובסקי.
כל המועמדים אישרו הגעה, אלא שהבוקר פרסמה קליש פוסט בו היא מודיעה לציבור כי אין בכוונתה להגיע לפאנל, והיא מציעה לציבור שלא לבזבז את הזמן עליו.
דבריה של קליש מגיעים יום לאחר ההחלטה לקדם את תכנית מפרץ חיפה (שער למפרץ - תמ"א 75), תכנית לה מתנגדת קליש למרות עמדתם של ארגוני הסביבה.

4 צפייה בגלריה
הזמנה לפאנל הבחירות בנושא סביבה
הזמנה לפאנל הבחירות בנושא סביבה
הזמנה לפאנל הבחירות בנושא סביבה
(צילום: מתוך ההזמנה לאירוע)

כך כתבה קליש בין היתר: "אתם מוזמנים לבוא ולבזבז ערב מחייכם על אירוע בו ידברו על הכל, חוץ מאשר על מה שהולך באמת לקום בחיפה. לא ידברו על תכנית שתנציח את חיפה כעיר מזוהמת ונחשלת. אתם תגלו שהמועמדים משתפים פעולה עם הספין של הממשלה ולא באמת מבינים אותו.
"אתם תשמעו שנמל הדלקים יאושר ב-2024 אחרי שמנעתי אותו 5 שנים. הם מקווים שעד אז יכנס ראש עיר בובה ללשכה, שלא שואל שאלות קשות. האנשים בפאנל הם חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון. לא אהיה חלק מתרבות השקר. אני אציג את ההישגים שלי לא בתיאטרון בובות. רוצים ראש עיר בובה - לכו לפאנל".

4 צפייה בגלריה
קליש בביקור בבזן
קליש בביקור בבזן
קליש בביקור בבזן
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

"לא רלוונטית"

בארגוני הסביבה לקח זמן לעכל את הדברים הקשים של קליש, ולדבריהם "החוצפה" של מי שהוזמנה לפאנל בה יכולה הייתה להציג את דבריה בצורה מכובדת.
באגוני הסביבה ציינו בהודעה שאינה משאירה מקום לפרשנות, כי עמדותיה של קליש אינן נתמכות בעובדות או נתונים.
וכך ציינו הארגונים: "מאחר וראש העיר ממשיכה לפרסם בדיות המתובלות בהשמצות, החלטנו להשיב כאן בפומבי. פרסומך האחרון קליש הוא עוד סיבה בגינה תהפכי בקרוב לשעבר.
"מפרץ חיפה עומד להתנקות והמתחם הפטרוכימי יסגר. השקר, הציניות והפייק הגדול שמפורסם אודות התוכניות השונות, הם לצערנו הרב, מנת חלקך.
"אם היינו פועלים לפי הניתוח שלך ושל נחשון בעבר, כבר היינו עם מתחם פטרוכימי מורחב ואופק עגום מאוד לכלל מטרופולין חיפה. טענתם אז, כי בז"ן כבר הורחבה, שהמאבק אבוד ושהאופציה היחידה שנותרה היא התנגדות לתכנית חיבורי הנמל. ההתעקשות שלנו להמשיך ולפעול מול התכנית להרחבת בז"ן הוכחה כנכונה (ניצחנו ומנענו אותה) בעוד שתכנית חיבורי הנמל, מולה פעלתם אתם, אושרה במהירות שיא ומאז כבר בוצעה".
בארגונים הציגו נתונים הסותרים את טענותיה של קליש, וקישור לנתונים ניתן למצוא כאן.

4 צפייה בגלריה
מפרץ חיפה
מפרץ חיפה
עימות ירוק. מתקני מפרץ חיפה
(אלעד גרשגורן)

קרא עוד:

עוד הוסיפו הארגונים: "עצוב מאוד שכראש עיר השלישית בגודלה במדינה, עם כל המשאבים העומדים לרשותך, לא השכלת להעמיק בעובדות (אשר מוצגות בשקיפות מלאה ברשת) ופנית לפוליטיקה קטנה המבוססת על הפחדה וזאת כדי לכסות על קדנציה שלמה של העדר עשייה.
"חיפה זקוקה לראש עיר שמבין, אבל באמת, את העובדות והנתונים כפי שהם ושידע לעבוד עם ירושלים ליישום התכנית החדשה תוך קיצור לוחות הזמנים. (אותה ירושלים "D.C" לה את לא מאמינה בנוגע לתכנית למפרץ חיפה, אך כן לגבי התכנית לשיקוע מסילת הרכבת - לוגיקה משונה).
"לסיום, לגבי הפאנל הסביבתי הערב ולאחר כל המענים מעלה.... אל תטרחי, את גם כך כבר לא רלוונטית. אנחנו נמשיך לפעול מול ראש העיר הבא".