ברחבי העיר חיפה מתגוררים עשרות תושבים המוגדרים דרי רחוב. הרשויות מתקשות לסייע ותושבים מוצאים עצמם חסרי אונים מול מראות קשים.
4 צפייה בגלריה
חסרות בית בחיפה
חסרות בית בחיפה
הבת שוכבת בין הרכבים
(דורון סולומון)
בשעות הבוקר (שני) תושב העיר התקשר לכתב מערכת מיינט ודיווח על שתי נשים הנמצאות שכובות בחניון רכבים ברחוב המגינים. עם הגיעו למקום מצא הכתב את אחת הנשים שכובה ומתקשה לזוז על רצפת חניון אחורי ברחוב המגינים 100 בעיר התחתית. האישה נראתה צעירה עם גוון פנים צהוב, מה שעשוי להעיד על מחלה זיהומית.
משיחה עם האישה הצעירה עולה כי היא ואמה, שבאותה שעה הלכה לחפש עבורן משהו לאכול, שהו עד היום בדירתם של הסבא. מדובר לדבריהן בדירת דיור ציבורי, ועם פטירתו של הסב, הן נותרו ללא קורת גג.
המראות קשים וקורעי לב. האישה הצעירה לבושה בבגדים מועטים מכוסה בשמיכה שהשאירו עבורה עוברי אורח. מעט החפצים של האם והבת מפוזרים על הרצפה, ללא תיק וללא ציוד מינימלי. בשלב זה האם חזרה והתאחדה עם בתה. השתיים סירבו להתפנות לבית החולים, למרות מצבה הרפואי של הבת.
ק', שמצא את הנשים מתאר: "ראיתי אותן שבאתי להחנות את הרכב שלי. כואב הלב להשאיר בני אדם ברחוב. צריך לעזור להן. קניתי להם מזון ומים והשארתי להם כסף אבל הן חייבות לקבל טיפול רפואי. יש אנשים שממשיכים ללכת אבל מדובר באנשים כמוני כמוך. רק צריך להעמיד אותם על הרגליים".
4 צפייה בגלריה
חסרות בית בחיפה
חסרות בית בחיפה
השוטרת מדברת עם האם
(דורון סולומון)
בעקבות המידע שמסרה הבת, נעשה ניסיון לאתר את חברת הדיור הציבורי הרלוונטית עבורן. בחברת עמידר מסרו כי הן אינן מכירות את המקרה שלהן.
במקביל נעשתה פניה לשירותי הרווחה של עיריית חיפה. נציגי העירייה מיהרו לשלוח למקום את נציג מחלקת דרי רחוב. בינתיים הגיעו כוחות משטרה למקום וניסו לשכנע את השתיים להתפנות באמבולנס לבית החולים. הדיאלוג עם השוטרים הסתיים בצעקות, סירוב הנשים להתפנות לבית החולים, ועזיבתן את המקום עד להסתלקותם של השוטרים.
4 צפייה בגלריה
חסרות בית בחיפה
חסרות בית בחיפה
הבת עוזבת את המקום
(דורון סולומון)
השוטרים ציינו כי ללא הסכמת הנשים, לא ניתן לקחת אותן לקבלת טיפול רפואי. כל אותו הזמן המשיכו להגיע למקום תושבים ועוברי אורח שנחשפו למראות הקשים של הנשים שרק מבקשות שיעזבו אותן לנפשן.
רופא שעבר במקום וערך בדיקה ראשונית של הצעירה העריך כי אכן היא סובלת מבעיות המצריכות טיפול רפואי.
4 צפייה בגלריה
חסרות בית בחיפה
חסרות בית בחיפה
השאירו את הדברים והלכו
(דורון סולומון)
קראו גם: >>>
נציגי הרווחה שהגיע למקום ציין כי השתיים מוכרות לרווחה, וכי באופן שיטתי הן אינן מוכנות לקבל עזרה. נציגי העירייה ציינו כי עומדים לרשותם שורה של כלים עבור דרי הרחוב, ביניהם שאלטר לקליטת דרי רחוב לתקופה ארוכה. אך כאמור, ללא הסכמת דרי הרחוב לא ניתן לסייע להם.
האם והבת עזבו את המקום, והותירו אחריהם את הציוד שהשאירו עבורן תושבים ועוברי אורח. ברווחה ציינו כי לצערם לא פחות מ-40 קריאות שעניינם דרי רחוב במצב דומה, מגיעות למוקד העירייה מידי יום.
פורסם לראשונה: 16:18, 08.11.21