בהלה בקריית אליעזר. גבר המתואר כתמהוני שדופק על דלתות בתים בשכונה, ובעיקר ברחוב יצחק שדה, כשהוא מציג עצמו כעובד תאגיד מים או אינסטלטור, מבקש לבדוק את הביוב, זאת על מנת לגנוב כסף מתושבים. עד כה הספיק לגנוב אלפי שקלים. תושבים מדווחים על תחושה של חוסר ביטחון גוברת בשל היעדר שיטור במקום.
2 צפייה בגלריה
החשוד בפעולה
החשוד בפעולה
החשוד בפעולה
(צילום: פרטי )
התושבת ג': "גבר שנראה לי בשנות ה-40 פלוס, לבוש שחורים, דפק על הדלתות בדירות ברחוב יצחק שדה באמתלה שהוא אינסטלטור וצריך לעשות בדיקה של הביוב.
"הוא הגיע בסביבות השעה 8:30, דפק על דלת השכנה בקומת כניסה, אבל היא סירבה לפתוח לו את הדלת. אז הוא עלה לקומה הראשונה ונכנס לדירה שוב באמתלה שהוא אינסטלטור, וצריך לשלם לו 20 שקלים עבור צינור שהוא מחבר. השכנה שילמה, והוא עלה לקומה הבאה ודפק בעוד כמה דלתות, אחת מהן, של אמא שלי, וגם לה אמר את אותו הדבר. כשהיא ראתה בעינית הדלת שיש שכן לידו היא האמינה ופתחה את הדלת. הוא ביקש 20 שקלים עבור אותה סיבה. אמא ביקשה חשבונית והוא אמר שיביא מהרכב.
"אחר כך הוא ביקש שתפתח את ברז המים וכשנכנסה למטבח הוא לקח לה 100 שקל מהארנק. אמא עלתה על זה, וצעקה עליו אבל הוא כבר עלה לשכן למעלה. היא דרשה לדעת מי שלח אותו ואיזה אינסטלטור עובר בין כל הדירות לבקש כסף, ודרשה שיחזיר לה את ה-20 שקלים. הוא החזיר וברח, לא לפני שגנב לשכן קשיש 2,500 שקלים שהיו מונחים על שולחנו. הקשיש מאוד נסער, וגם שאר הדיירים".
ג' דיווחה למשטרה ששלחה מספר שוטרים למקום, שסרקו את האזור וגבו עדויות.
אולגה, מתגוררת ברחוב צה"ל: "נהיה כאן מפחיד. לפני כמה חודשים הייתה אישה שדפקה בדלתות וביקשה כסף, ועכשיו הפורץ הזה. יש לי ילדים קטנים ואין תחושת ביטחון. יש גם בחור שכמעט כל ערב מסתובב בפארק פתאל ומבקש כסף לנסוע לתל אביב. לפעמים הוא מגיב בתוקפנות כשאת עונה בשלילה. צריך כאן שוטרים שיתנו לנו יותר ביטחון".
התושבת חגית: "השיטור הקהילתי כאילו לא קיים כאן. זה מקום מרכזי בעיר, והיה אמור להיות שקט. אולי צריך להוסיף תאורה חזקה".
2 צפייה בגלריה
הבניין בקריית אליעזר
הבניין בקריית אליעזר
הבניין בקריית אליעזר
(צילום: נטע פלג)
קראו גם >>>
מהמשטרה נמסר: "תושב חיפה, בשנות ה-60 לחייו, נתפס בחשד שנכנס בתחבולה לבתיהם של קשישים תושבי העיר וגנב מתוכם כסף ורכוש יקר ערך. המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת מספר תלונות.
"בתוך כך, עם קבלת דיווח אתמול מתושב בן 92 בדבר אדם זר שנכנס לביתו וגנב ממנו מעטפה ובה סכום כסף, הגיעו שוטרים למקום ופתחו בסריקות.
"החשוד אותר סמוך למקום וברשותו ממצאים הקושרים אותו לעבירה המיוחסת לו. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו, ובית המשפט האריך את מעצרו עד יום שלישי".