רויטל טובול מנהלת מספרה ברחוב קדושי יאסי 2 בחיפה. היא מוכרת מאד ועצמאית כבר 18 שנה. כמו רבים מבעלי העסקים, המלחמה והשלכותיה הכלכליות, מאלצת אותה להדק את החגורה.
2 צפייה בגלריה
רויטל טובול בפעולה
רויטל טובול בפעולה
רויטל טובול בפעולה
(צילום: פרטי)
"יותר מחודש עבר מאז השבת השחורה שפקדה את המדינה", אומרת טובול, "זה מין חלום אימה שכל בוקר אני מתחננת להתעורר ממנו אבל מגלה בכל פעם שהוא אמיתי. יותר מחודש שאני מרגישה חוסר ודאות כללי. אני קמה בבוקר ומנה לעשות משהו לנכוח יומן הפגישות שפעם היה מלא ועכשיו התרוקן ברגע אחד".
טובל, אמא לשלושה ילדים, מעצבת שיער, מאפרת וספרית המתמחה בתלתלים. בשגרה היא מעבירה סדנאות העצמה לילדות מתולתלות, סדנאות של צמות ואיפור. ב-13 השנים האחרונות היא עובדת לצד שתי נשים נוספות, אולגה שמעצבת שיער, ואיילה שאחראית על המדיה ואדמיניסטרציה.
"אני אדם של עשייה. זה מה שגורם לי לחיות", אומרת טובול, "ולכן אני בימים אלו פועלת למען המשפחות המפונות, מבשלת לחיילים, דאגתי לעיצוב שולחן בת מצווה לילדה שפונתה מהבית, עשיתי צמות לילדות מפונות, ספרתי, צבעתי, אני מנסה לגרום להם מעט שלווה ורוגע באי הוודאות המטלטלת שהם חווים. אני בוחרת להיות חזקה גם בשבילי ולקיים שגרה".
לא פשוט לקיים שגרה כאשר מחזורי הפעילות יורדים. טובול צלחה את הקורונה וציינה כי היא זוקפת את שרידותה הכלכלית לניהול נכון של העסק.

2 צפייה בגלריה
רויטל טובול בפעולה
רויטל טובול בפעולה
עברנו את הקורונה נעבור גם את זה. רויטל טובול
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

"בחודש אוקטובר האחרון נרשמה ירידה של 40% מהכנסות העסק", היא מתארת, "אני רוצה לשמור על שתי העובדות שלי ולאפשר להם להתפרנס בכבוד. איילה לא עובדה בכלל באותו חודש, ואולגה עבדה רק חצי חודש. אני רוצה להימנע מהוצאתן לחל"ת. אני רוצה שהעסק הזה יעשה את מה שהוא טוב בו, לדאוג לנשים לחייך ולהרגיש טוב. אני רוצה לספר, לעשות גוונים, לסדר גבות, וכל מה שמשמח אישה, ובתוך כך להצליח לפרנס 3 משפחות. אני רוצה לוודא שלא נצטרך מענק מהמדינה ואהיה חזקה כלכלית בזכות עצמי. וכמו שעברנו את הקורונה, יחד נעבור גם את התקופה הזו".
טובול שולחת חיבוק גדול לכל המשפחות האבלות ומשתתפת בצערם. "אני מאחלת למשפחות השבויים שליבי איתם, שכולם יחזרו הביתה בריאים ושלמים. וגם החיילים והחיילות שיחזרו מהר הביתה", היא אומרת.
רוצים לסייע? להתרשם מהעסק של רויטל טובול? מוזמנים www.saparit.com טלפון להזמנת תור: 0522702205