בפגישה שנערכה היום בת"א בין שר החוץ ורה"מ החליפי יאיר לפיד לבין ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם, סוכם כי יש להתניע את המערכת כדי לבנות תכנית עבודה משותפת ולפעול לקידום העיר ומפרץ חיפה.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד קליש ויוסי שלום
(עיריית חיפה)
במהלך הפגישה דנו לפיד וקליש רותם על התכנית לפיתוח מפרץ חיפה ופינוי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה ופיתוח שדה התעופה בעיר כמנוף צמיחה לקידום מטרופולין הצפון בתחומי המסחר, הכלכלה והתיירות.
במסגרת החלטת הממשלה שאותה מקדמת מפלגת יש עתיד עם השותפות בקואליציה, התכנית תכלול את פינוי חוות המיכלים של תש"ן, העברת מפעל הדשנים של כי"ל וקידום תכנית לבניית 70 אלף יחידות דיור.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד ויוסי שלום
(עיריית חיפה)
קראו גם: >>
שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "ממשיכים במהלך ההיסטורי לפינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה. היום זה אזור תעשייה מסוכן ומזהם, אבל הפוטנציאל שם אינסופי. בחיפה יש קו חוף יפהפה, אוניברסיטאות מתקדמות ונמל מרכזי ולא צריך להסתירם בארובות ומפעלים מזהמים."
קליש רותם: "במהלך הפגישה הבעתי את חששותיי מהפיכת מפרץ חיפה ממרכז זיקוק דלקים למרכז אחסון תזקיקים וחומרים מסוכנים גדול הרבה מעבר לכושר הנשיאה של האיזור על כל המפגעים והסכנות הכרוכים בכך. לפיד וצוותו הקשיבו לנושא והביעו נכונות לבדוק אותו לעומק. תודה על פגישה חשובה זו".
יוסי שלום ראש מטה יש עתיד בחיפה: "עבורי כראש המטה מדובר בסגירת מעגל, שכן הבטחת הבחירות שלנו לציבור החיפאי הייתה ממשלה שתשים בראש סדר העדיפויות את סגירת המפעלים המזהמים. לפיד שהתפנה לקידום התכנית בתקופה העמוסה ביותר כשר חוץ מוכיח לבוחרינו שלא טעו."
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
פורסם לראשונה: 13:45, 15.02.22