היסטוריה באוניברסיטת חיפה. אוניברסיטת חיפה קיימה (ראשון) טקס להנחת אבן הפינה של בית הספר לרפואה ע"ש הרטה ופול עמיר, שייפתח באופן רשמי בכפוף לאישור המל"ג, לקראת שנת 2025.
4 צפייה בגלריה
טכס הנחת אבן הפינה באוניברסיטת חיפה
טכס הנחת אבן הפינה באוניברסיטת חיפה
טכס הנחת אבן הפינה באוניברסיטת חיפה
(צילום: איתמר טל)
בית הספר יוקם הודות לתרומה נדיבה של הרטה עמיר, התורמת הגדולה ביותר של אוניברסיטת חיפה יחד עם בעלה פול עמיר ז"ל, בסך של כ-200 מיליון שקלים.
בנוסף לתרומה זו, האוניברסיטה גייסה עד כה כ-50 מיליון שקלים נוספים לטובת הקמת בית הספר. הפרוייקטור שמוביל את הקמת בית הספר ומי שמיועד לעמוד בראשו הוא פרופ' חיים ביטרמן, מבכירי אנשי הרפואה בישראל.
"זהו יום היסטורי לאוניברסיטת חיפה, ויום חג למדינת ישראל ולצפון בפרט. לאורך השנים, המטרה של פול ושלי הייתה לחזק את מדינת ישראל בכלל ואת צפון המדינה בפרט, והקמת בית הספר לרפואה של אוניברסיטת חיפה היא הגשמה של החזון שלנו. בית ספר נוסף לרפואה חשוב הרבה יותר, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, במיוחד כשהצורך בחיזוק מערך הרפואה בישראל הוא כה משמעותי. אני גאה להיות חלק מהפרוייקט המרגש הזה", אמרה הרטה עמיר.

4 צפייה בגלריה
סטודנטים למען שינוי אקלימי באוניברסיטה
סטודנטים למען שינוי אקלימי באוניברסיטה
בקרוב גם בית ספר לרפואה
(צילום: אוניברסיטת חיפה)

בטקס החגיגי, שהתקיים במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-52 של האוניברסיטה, נכחו הנהלת האוניברסיטה, יו"ר ות"ת פרופ' יוסי מקורי, מנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי כהן, מנכ"ל מרכז רפואי כרמל, ד"ר אבי גולדברג ועוד. בית הספר לרפואה יוקם בשותפות עם מרכז רפואי כרמל והוא מיועד להיות במתכונת לימודים 6 שנתית.
כל תוכניות הלימודים של בית הספר הוגשו למל"ג ובכפוף לאישורה, ההרשמה לבית הספר תפתח לקראת שנת 2025, כשעל פי המתוכנן, מדובר על עשרות סטודנטים וסטודנטיות שיוכלו להתקבל ללימודים בכל שנה. הקמת בית הספר מגיעה על רקע המחסור החמור ברופאים בישראל, כאשר המחסור ברופאים בצפון גדול וחמור הרבה יותר, בהשוואה למרכז.

4 צפייה בגלריה
בקרוב גם סטודנטים וסטודנטיות לרפואה
בקרוב גם סטודנטים וסטודנטיות לרפואה
בקרוב גם סטודנטים וסטודנטיות לרפואה
(צילום: canva)

אחת מהמטרות המרכזיות של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת חיפה היא לחזק את הרפואה בצפון, לא רק דרך הלימודים וההכשרה הקלינית של הסטודנטים בבית חולים כרמל, אלא גם באמצעות מתן מלגות ופעולות נוספות שישאירו את הבוגרים והבוגרות כרופאים בצפון.
בית הספר לרפואה ע"ש הרטה ופול עמיר יהיה ייחודי במספר היבטים והוא יותאם לצרכים המתפתחים של עולם הרפואה במאה ה-21: הראשון הוא הדגש המיוחד שיינתן לשימושים הטכנולוגים החדשים בעולם הרפואה כמו רפואה מרחוק, ניטור ואבחון מרחוק, רפואה מבוססת מאגרי מידע ממוחשבים ועוד.

4 צפייה בגלריה
הנשיא פרופ' רון רובין והרקטור פרופ' גור אלרואי
הנשיא פרופ' רון רובין והרקטור פרופ' גור אלרואי
הנשיא היוצא פרופ' רון רובין והנישא הנכנס פרופ' גור אלרואי
(צילום: אוניברסיטת חיפה)

קראו עוד:

ייחוד שני הוא הכשרה והבנה של המאפיינים המיוחדים של רפואה בקהילה, שתופסת חלק גדול יותר ויותר בטיפול הרפואי שמקבל האזרח. והייחוד השלישי הוא התמקדות והתנסות בהיבטים של שירותי רפואה אינטגרטיביים, שבהם הרופא משתף פעולה בצורה הדוקה ושוטפת עם נותני שירות רפואי נוספים כמו מטפלים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת ועוד. בתחום זה, ישלב בית הספר לרפואה כוחות עם הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות של האוניברסיטה, המובילה בישראל בתחומיה.