חזירי הבר החלו לפקוד לאחרונה גם את שכונת נאות פרס בדרום העיר, והם בהחלט משאירים "עקבות" בדמות בורות שנפערו בשטחי דשא בשכונה, כך על פי עדויות תושבים. ל"ידיעות חיפה" הגיעו תמונות וסרטון וידאו של מדשאות השכונה אשר כפי שנראה 'חזירים כיסחו להם את הצורה', כפי שאומר התושב שמקריין ברקע הסרטון.
2 צפייה בגלריה
"הם חופרים בדשא, אולי מחפשים אוכל ושורשים". דשא בנאות פרס
"הם חופרים בדשא, אולי מחפשים אוכל ושורשים". דשא בנאות פרס
"הם חופרים בדשא, אולי מחפשים אוכל ושורשים". דשא בנאות פרס
(צילום: פרטי)
"יש כאן הרבה חזירים, זה קורה בחודש האחרון. הם הורסים את הדשא בשכונה ובכל סביבת איצטדיון סמי עופר", אומר אחד התושבים, "אני רואה את הדשא. אנשים שגרים בקומה ראשונה אומרים שכל לילה באה קבוצה של כשמונה חזירים גדולים. כל הדשא בשכונה ובפארק האצטדיון קרוע, הם חופרים בדשא, אולי מחפשים אוכל ושורשים".
לינה, תושבת השכונה, אומרת כי עדיין לא ראתה אותם במו עיניה אלא שהנזק שהם גרמו הוא גדול. "הם הרימו חלקים נרחבים מהדשא בפארק לידנו. ילדים משחקים שם כל הזמן, וזה מפחיד. זה לא סוד שאין מספיק שטחים פתוחים ומותאמים לכמות הילדים שיש בשכונה. כך שזה כמובן מצמצם עוד יותר את האזורים שעמדו לשימוש הילדים. כמו כן, זה הכניס בכולנו המון חששות להסתובב בחוץ בחשכה, שלא ניתקל חלילה בחזיר".
תושבת אחרת: "הם כנראה מגיעים מאוחר בלילה כשרוב האנשים ישנים, אבל ההרס שהם השאירו בדשאים הוא לא סימפטי. חזירים בשכונה שלנו זה בהחלט משהו חדש".
2 צפייה בגלריה
חזיר בר בכניסה לגן
חזיר בר בכניסה לגן
חזיר בר בחיפה
(צילום: מיינט חיפה)
קראו גם >>>
יו"ר ועד השכונה, אבי ברקו, לא אוהב את העיסוק התקשורתי בנושא החזירים בשכונה. "חזירים היו בחיפה עשרות שנים. אני יודע שעושים מהלכים ועבודה מאומצת להשאיר את החזירים בשטח שלהם. זה תהליך שלוקח זמן ורואים תוצאות. זה לא אומר שאם צץ חזיר אז השיטה לא טובה או לא עובדת. צריך לפרגן, לעזור ולשמור על העיר נקייה, לחנך מהיסוד, העיר היא שלנו.
"לחפש לעשות כתבה על חזירון בנאות פרס זה רדוד. חיפה משמשת מודל לחיקוי לעשרות ערים בעולם שמתמודדות עם בעיות של חיות בר. יש המון מה לכתוב על החזירים בחיפה, כמו כמה קשה עובדים עובדי הניקיון, אפשר לנסות להשפיע על המודעות של האנשים, לגרום להם להבין שאת הזבל זורקים בתוך הפח ולא מחוץ לפח.
"את מי זה מעניין"? הוא אומר. "יש חזירים בחיפה, זה לא סוד, נו אז? בתקופה של יהב כמה כתבות על חזירים עשו? אם היה איזה פוגרום מטורף, 200 חזירים שעשו נזק היסטרי הייתי מבין. אבל השכונה שקטה, הכל טוב ויפה. אז יש כמה פינות שחזיר הפך קצת את הדשא.... וואו".
מהעירייה נמסר: "עיריית חיפה פועלת בשיתוף רשות הטבע והגנים להרחקת חזירי הבר משכונות המגורים ומשקיעה משאבים רבים בנושא".