לא רגוע באצטדיון סמי עופר. יו"ר חברת האצטדיון איתמר צ'יזיק נמצא בעימות עם חבר הדירקטוריון וחבר המועצה יעקב פיינגולד. השניים חלוקים על שורה של נושאים ובראשם התנאים שמקבלת קבוצת מכבי חיפה באצטדיון.
4 צפייה בגלריה
איתמר צ'יזיק ויעקב פיינגולד
איתמר צ'יזיק ויעקב פיינגולד
איתמר צ'יזיק ויעקב פיינגולד
(צילום: אלעד גרשגורן, שורון צור)
צ'יזיק, מנכ"ל מכבי חיפה לשעבר, מכיר היטב את הקבוצה ונמצא לאורך שנים בקשר עם בעל הקבוצה יענקל'ה שחר. לאור יחסים אלו ועברו כמנכ"ל הקבוצה, פיינגולד קיבל חוות דעת לפיה צ'זיק אינו יכול לעסוק בענייני מכבי חיפה והוא לוקח את הנושא לטיפולו.
פיינגולד מקדם חתימת הסכם עם מכבי חיפה, הכולל בין היתר את השימוש במספר חניות שאינו מוסכם על צ'יזיק, הפעלת מוזיאון, תעריפים לשימוש בתאים היוקרתיים באצטדיון ועוד. צ'יזיק מצידו רואה בהתנהלותו של פיינגולד עבירה על נהלים, וניצול המצב לטובת השתלטות על האצטדיון וקבלת החלטות שלא בסמכותו לקבל.
4 צפייה בגלריה
סמי עופר
סמי עופר
מי מנהל את סמי עופר?
(צילום: שאטרסטוק)
במסגרת המאבק בין השניים, עלה עניינו של מנהל האצטדיון ליאור פרי. פיינגולד שוחח עם פרי וזה ביצע פעולות שזכו לגיבוי מצידו של פיינגולד. צ'יזיק רואה התקשרות עם פרי התנהלות פסולה, וגורם בחברה ציין כי פרי עלול לעמוד בפני שימוע בשל הסכסוך של חברי הדירקטוריון.
בימים הקרובים צפויה להתקיים ישיבת דירקטוריון של חברת האצטדיון בה נושא ההתקשרות עם מכבי חיפה יעלה לדיון, כמו גם עניינו של פרי. צ'יזיק ופיינגולד ייצטרכו לקבל החלטות קשות ולהגיע לפשרות שיאפשרו את המשך פעילות החברה.
4 צפייה בגלריה
יעקב פיינגולד
יעקב פיינגולד
יעקב פיינגולד
(שרון צור)
פיינגולד: "ציזיק מנוע להתעסק עם מכבי חיפה וזהו. מכבי מכניסה הרבה כבוד וכסף לעיר ולאצטדיון והוא מתעסק איתם בקטנות, כמו שימוש בחניות. מינו אותי לטפל במכבי חיפה, ישבתי עם ליאור פרי ושמשון עדו והגענו להסכמות עם מכבי בנושא חניות. יש מכתב לציזיק שאסור לו לטפל במכבי חיפה. הוא רוצה כותרות? מכבי חיפה רק 24 יום באצטדיון, מה הוא רוצה מהם. מכבי לקוח טוב. יש 365 ימים בשנה, מכבי רק 24 יום באצטדיון אז תדאג ליתר הימים, תביא הופעות. אני לא רוצה לפגוע בו, אני מכבד אותו ואני אוהב אותו. מה הוא רוצה מליאור? הוא הביא את ליאור ובחר אותו. אישרנו אותו. אני פועל רק לטובת העיר ובאתי כדי להציל את הפיל הלבן הזה. צ'יזיק חושב שאני נגדו אבל זה לא ככה. אני פועל לשיפור מצבה של חיפה ולהרכיב נבחרת שתחליף את קליש. מכבי מכניסים יותר מ-400 אלף שקלים בשנה אז מה העניין. צ'זיק גם לא רצה את המוזיאון של מכבי בהתחלה. חשבו בהתחלה שהוא יפעל לטובתם אבל זה הפוך. מכבי זה נכס. אני מצפה שיאשרו את ההסכמים עם מכבי בישיבת הדירקטוריון הקרובה. אני מחפש כל גרוש כדי להוסיף להכנסות האצטדיון שאף פעם לא רווחי".
4 צפייה בגלריה
איתמר צ'יזיק ויענקל'ה שחר
איתמר צ'יזיק ויענקל'ה שחר
איתמר צ'יזיק ויענקל'ה שחר
(צילום: אלעד גרשגורן)
צ'יזיק: "ישיבת הדירקטוריון תתקיים בשבוע הבא. פיינגולד רוצה להשתלט על האצטדיון. פיינגולד עושה פעולות לא תקינות ומעשים שלא מקובלים עליי. הוא מפעיל חברי דירקטוריון ואחרים. פיינגולד נותן גב למהלכים לא תקינים שעושה פרי. הוא רוצה להשתלט על כל מה שזז כמו שעשה באתוס. הוא רוצה להתקרב למכבי חיפה. יש נהלים מסודרים איך דירקטוריון עובד ואיך חברה עובדת. יש יחסים עכורים והוא משמיץ אותי בכל מקום אפשרי. הוא רצה לאחד את אתוס עם האצטדיון ופועל כאילו הוא בעל הבית. הוא נמצא בניגוד עניינים. אני אקבל החלטות כיצד לפעול לטובת העיר והאצטדיון ולא אכנע לאיומים כאלו ואחרים".
צ'יזיק מתייחס לטענות פיינגולד ומוסיף: "הדברים שאמר זה רצף של שקרים. אני נגד מכבי חיפה? הוא מנסה לסכסך אותי עם מכבי חיפה. אני רשאי להתעסק עם מכבי חיפה אבל לא בהסכם שאליו מתייחס פיינגולד, אני לא מתעסק עם מה שאסור לי. החניונים לא קשורים להסכם. הוא נתן למכבי חניונים של העיר וזה דבר שלא עושים בשום עיר בעולם. החניונים יכולים להכניס כסף לאצטדיון אז את הנותן אותם בחינם? למה לא לתת למכבי בכלל בלי כסף לפעול באצטדיון. זו לא עסקה כלכלית טובה לאצטדיון נקודה. שפיינגולד יגיד מה עשה למען האצטדיון? אני נגד המוזיאון? אני תכננתי את המוזיאון ורציתי שיהיה שם. אבל מה? העירייה נתנה למכבי, שזה גוטף פרטי, מיליון וחצי שקל. למה שלא יתנו גם לאחרים? אני בעד האצטדיון. יש פה דברים לא תקינים ואטפל בהם. אני הבאתי המון כסף לאצטדיון מה עשה פיינגולד?".
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 10:12, 28.06.22