הפרטת נמל חיפה נכנסה לתוקפה בטכס רשמי בו הועברה השליטה בנמל ממדינת ישראל לקבוצת אדני-גדות. בטכס השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר קבוצת אדני, גאוטם אדני, מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן, ראש העיר חיפה עינת קליש, ורבים אחרים.
4 צפייה בגלריה
גאוטם אדני ובנימין נתניהו
גאוטם אדני ובנימין נתניהו
גאוטם אדני ובנימין נתניהו
(צילום: משרד התחבורה)

נתניהו: "לפני כ-100 שנה סייעו ההודים בשחרור חיפה ועכשיו חברה הודית מסייעת בשחרור הנמל. זו השקעה מצויינת מצד אדני, שהבטיח כי ימשיך להשקיע בישראל. אני שומע את נבואות הזעם להם אין שום בסיס. נמל חיפה יפרח ויוביל לשינוי גדול באזור. הפרטת נמל חיפה והכנסת שחקנים חדשים יסייעו לנו להורדת עלויות בייצוא וייבוא. עבדנו קשה על רפורמת ההפרטה ועכשיו אנו קוטפים את הפירות. לוועדי העובדים אומר כי יחסינו השתפרו ואני מודה על שיתוף הפעולה. השער נפתח לרווחה ומדובר במנוע צמיחה אדיר לחיהפ ולמדינה. אנו רוצים לחבר את כל המזרח התיכון לנמל חיפה".

4 צפייה בגלריה
מירי רגב בהפרטת נמל חיפה
מירי רגב בהפרטת נמל חיפה
מירי רגב בהפרטת נמל חיפה
(צילום: משרד התחבורה)

גאוטם אדני: "אני מעריך את המדינה הזו, ואני לא חש בה במדינה זרה. אני אישית מאמין כי הרוח הישראלית עושה את כל ההבדל, ובן גוריון אמר כי בישראל אתה חייב להאמין בניסים. ישראל עשתה ניסים והפכה לעצמאית ב-1948. החייל ההודי וכוחות הודים היו שותפים לניסים בישראל לפני כ-100 שנים. ישראל תמיד גרמה לי למוטיביציה. מדינה עם פחות מעשרה מיליון איש ומעט משאבי וערכי טבע השיגה כל כך הרבה. ישראל נתפסת בעיני העולם כמדינה החזקה בעולם שביכולתה להתגבר על כל מכשול בעזרת מדע וטכנולוגיה. הדרייב שלכם גורם לנו ללמוד ממכם. לימדתם אותנו על מים, אנרגיה עוד לפני שהעולם עסק בזה".

4 צפייה בגלריה
הפרטת נמל חיפה
הפרטת נמל חיפה
החתימה על הסכם ההפרטה בטכס
(צילום: משרד התחבורה)

אדני ממשיך: "חבריי, היום זה תוצאה של הרבה עבודה שעשינו במשך 6 שנים. אנו פועלים כיום להקים מעבדת בינה מלאכותית בתל אביב. אנו מצפים להקים שיתופי פעולה עם אוניברסיטת חיפה כדי לקדם את העיר חיפה. יש לנו שותפות נהדרת בנמל חיפה עם גדות. הפרויקט הזה החל שהיית ראש הממשלה וזה רק סמלי שאתה זה שנמצא פה בטכס ההפרטה. הבטחון שלנו מגיע מסיפורו הרחב של ישראל. הפרויקט יביא לכל ישראל גאווה. חיפה בעתיד תיראה אחרת ונתרום את חלקנו לפיתוח העיר. אסיים עם ציטוט של יהודה עמיחי 'לאדם אין זמן לכל דבר, אין לו מספיק עונות לכל מטרה'. מצאתי שזו שורה מועררת השראה גדולה כי לעולם לא יהיה לנו זמן לכל דבר. אבל המסע חייב להימשך ועונה חדשה מתקרבת. העונה שאתם חוגגים בישראל היא עונת אמונה שנותנת השראה. תודה שלום".

4 צפייה בגלריה
מירי רגב בהפרטת נמל חיפה
מירי רגב בהפרטת נמל חיפה
מנכ"ל גדות
(צילום: משרד התחבורה)

קראו גם:

שרת התחבורה מירי רגב: "זו המהלך הכלכלי הגדול של מדינת ישראל בשנים האחרונות בסך 4.5 מיליארד שקלים. נמל חיפה הוא ציר סחר מרכזי ונמל מוביל יבשראל. נפעל לחבר את נמל חיפה למדינות המפרץ. חשוב לשמור על העובדים ואני מאמינה כי ההנהלה חדשה והעובדים יעבדו יחד. בהצלחה לבעלים החדשים באדני גדות".
פורסם לראשונה: 13:33, 31.01.23