ועדת הפנים והסביבה של כנסת בראשות ח"כ יעקב אשר קיימה דיון ראשון מתוך שורת דיונים מתוכננים בנושא מפרץ חיפה.
1 צפייה בגלריה
מפעלי מפרץ חיפה
מפעלי מפרץ חיפה
מפעלי מפרץ חיפה
(אלעד גרשגורן)


ועדת פנים וסביבה בכנסת - דיון במפרץ חיפה
(צילום: אתר הכנסת דני שם טוב)


בוועדה עלו לדיון המחקרים החדשים שפורסמו בסוף השבוע האחרון, ביניהם המחקר המצביע על כי בדמם של תושבי מפרץ חיפה יש ריכוזים גבוהים של עופרת וכרום, ומחקר נוסף המצביע על תחלואה עודפת של סרטן.
סגנית מנהל מחוז חיפה במשרד הגנת הסביבה יוליה גינזבורג הגיבה למחקרים וטענה כי משנת 2009 במשרד הציבו יעדי פליטה מחמירים למפעלים, ואלו הושגו. עוד עידכנה כי בשבוע שעבר הוגשה דרישה להטלת עיצומים בסך 18 מיליון שקלים על כרמל אולפינים מקבוצת בזן בגין אי עמידה ביעדי פליטה.
עו"ד שרית גולן יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה: "אנו מברכים על הודעת המשרד להגנת הסביבה בדבר כוונתו להטיל עיצום כספי בסך כ-18 מיליון שקל על חברת כרמל אולפינים מקבוצת בז"ן שבמפרץ חיפה, בגין אי עמידה בערכי הפליטה שנקבעו.

קראו גם:

"צעדי האכיפה מול קבוצת בז״ן רק מוכיחים את עמדת האיגוד כי המדובר במפעל מסוכן העובר על התקנים בתדירות גבוהה ואין למפעל זה מקום בקרבת אוכלוסיה. אנו נמשיך לקדם צעדים אופרטיביים מוח הממשלה כדי להביא לסגירת בז״ן והבראת מפרץ חיפה וזאת במקביל לצורך בנקיטה בהליכי פיקוח ואכיפה מחמירים כלפי תעשייה מזהמת הגורמת לתחלואה עודפת במפרץ חיפה".
פורסם לראשונה: 12:14, 30.01.23