עיריית חיפה הודיעה אתמול (ראשון) כי חלק משמו של רחוב "החלוץ" ייקרא מעתה "החלוצה". מטרת השינוי היא העצמת נשים והנצחת חלקם של הנשים בארגון על שמו נקרא הרחוב. מאז הכרזתה של העירייה על המהלך, התקבלו תגובות זועמות מתושבים רבים שמתקשים להבין את החלטתה של ראש העיר.
2 צפייה בגלריה
רחוב החלוץ חיפה
רחוב החלוץ חיפה
רחוב החלוץ חיפה
(עיריית חיפה)
תושבים המתנגדים למהלך טוענים כי אין בו כל היגיון, וכי נכון היה להשאיר את שם הרחוב כפי שהוא, ולא לפגוע בהנצחת תנועת החלוץ.
"הרחוב נקרא על שם תנועת "החלוץ" העולמית שבה פעלו גם חלוצים וגם חלוצות", אומר אחד התושבים, "היה נכון להנציח את התנועה ולקרוא לרחוב ראשי בעיר על שמה. זו תנועה חשובה ואם כל כל כך רצו יכלה קליש לשנות את השם לרחוב "החלוצים", שבעברית מתייחס גם לגברים וגם לנשים. זו פשוט פגיעה מיותרת בתנועה החשובה ההזו".
תושבים אחרים טענו כי נכון היה לקורא לרחוב אחר בשל "החלוצה" ולא לשנות שמות של רחובות היסטוריים בעיר. "אז עכשיו כל שם ניתן לשנות?", תוהה תושב אחר, "רחוב "השומר" ישונה ל"שומרת"? רחוב "הרצל" ישונה ל"הרצליה"? הפלמ"ח ישונה לפלמ"חניקית? ואולי את שדרות אבא חושי ישתנה לאמא חושי? זה אבסורד וטרלול מוחלט".
למעלה מ-200 תגובות נזעמות ומשועשעות נכתבו בעמוד הפייסבוק של עיריית חיפה. תושבים תהו למה ישתנו שמות רחוב "מכבי", והאם הרכבל החיפאי הראשון שזוכה לכינוי "הביצים של גוראל" ישתנה ל"ביציות של קליש".
2 צפייה בגלריה
עינת קליש על רקע רחוב החלוץ
עינת קליש על רקע רחוב החלוץ
עינת קליש על רקע רחוב החלוץ
(שרון צור)
קראו גם: >>
גורמים באקדמיה הצטרפו למחאה וציינו כי הרחוב נקרא על שם תנועת החלוץ ועל שם חלוץ כזה או אחר. "זו טרללת פוגרסיבית מיותרת שאינה מכבדת נשים", ציין אחד מאנשי האקדמיה.
ביקורת נוספת נשמעה מצד תושבים שתוהים כיצד יתנהל החרוב עם שמו החדש. "האם נצטרך לשנות את מקום מגורינו במשרד הפנים כי עברנו לרחוב "החלוצה", והאם יצטרכו לשנות שלטי רחוב, ואיך הוייז יגיב שנכתוב שרוצים להגיע ל"חלוצה"?", תהו תושבים.

קליש: חיפה רשות מעצימה

בעירייה ציינו כי את ההחלטה קיבלו ועדת השמות העירונית, לפיה שמקטע רחוב החלוץ שבין רחוב הנביאים 9 ועד רחוב ביאליק, ייקרא רחוב "החלוצה".
"בהחלטה זו מבקשת הנהלת העירייה להוקיר את זכרן של דורות של חלוצות, אשר לקחו חלק בבניית העיר", ציינו בעירייה.
קליש ציינה בהודעה כי "עיריית חיפה היא דוגמה נפלאה לרשות המעצימה נשים - רבות ממשרות הניהול הבכירות בה, מאוישות על ידי נשים. בנוסף, חתמה העירייה על "חזון העיר לשוויון מגדרי", לצד נציגי ערים שונות בעולם, דוגמת וינה, הלסינקי, סנט פטרסבורג ואחרות. כאישה הראשונה, הנושאת בתואר "ראש עיריית חיפה", אני מתחייבת כי עיריית חיפה תמשיך לפעול ליישום התוכנית באופן מלא".
עוד כתבות -חדשות חיפה