בימי שני ורביעי יתקיימו בבריכה העירונית "גלי חיפה", אירועי שחייה לילית בהפרדה לטובת הציבור הדתי וחרדי. מעתה בימי שני ייכנסו וישחו רק נשים. וביום רביעי רק גברים.
3 צפייה בגלריה
מתחם חדיש ואיכותי. הספורטן
מתחם חדיש ואיכותי. הספורטן
העירייה רכשה בכספי הציבור וכעת מפרידה בין נשים לגברים
(צילום: חיים דדוש, עיריית חיפה)
עיריית חיפה רכשה את מתחם הספורטן בשנת 2021 בתקופתה של עינת קליש, והוציאה עבור רכישתו לא פחות מ-6 מיליון שקלים. על פי הערכות, 3.5 מיליון שקלים נוספים יועדו לשיפוץ הבריכות.
זמן קצר אחרי רכישת המתחם, החלו בעירייה להנגיש אותו לחברה הדתית וחרדית, ולקיים אירועים בהפרדה. השחייה הלילית השנה מתקיימת זו השנה השנייה, ונראה שבעיריית חיפה התקבעה הנורמה לפיה במוסדות עירוניים מתקיימים אירועים בהפרדה. כך לאחרונה נערך בתיאטרון העירוני אירועי לגברים בלבד.

3 צפייה בגלריה
הזמנה לשחייה לילית בהפרדה
הזמנה לשחייה לילית בהפרדה
הזמנה לשחייה לילית בהפרדה
(צילום: מתוך פרסום העירייה)

להפרדה בבריכת הספורטן לשעבר, כיום "גלי חיפה", נשמעת ביקורת מצד המועמד לראשות העיר מטעם סיעת הירוקים, אביהו האן. לדבריו של האן, קיום אירועים בהפרדה מרחקים את חיפה מליבראליות.
ממטה אביהו האן נמסר: "חייבים לשמור על חיפה דמוקרטית וליברלית. נדמה שמבין כל המועמדים רק אביהו האן באמת מחוייב לכך. כראש העיר הבא, אביהו האן מכבד ויכבד את כל התושבים, כל הדעות, כל האמונות, כל המגזרים - שמוזמנים לערוך אירועים פרטיים בהתאם לרצונם אך לא יתכן שבעיצומה של ההפיכה המשטרית (או בכלל) תערוך עיריית חיפה אירוע עירוני בהפרדה. אפלייה והדרה מנוגדות לאופייה של חיפה ומצער שהנהלת העיר הנוכחית ובפרט העומדת בראשה לא מפנימה זאת".

3 צפייה בגלריה
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
(צילום: אביעד טל)

קראו גם:

על ההזמנה לאירוע בהפרדה חתומים עיריית חיפה, החברה כלכלית חיפה, והנהלת בריכת "גלי חיפה". בעיריית חיפה הפנו לקבל תתגובה מהחברה כלכלית, וזו לשון התגובה: "מועדון הספורט ״גלי חיפה״ עורך זו השנה השנייה ברציפות הפנינג רחצה לילית עם פעילות מגוונת במהלך חודש אוגוסט לכלל הציבור בחיפה בעלות סמלית. במסגרת זו נערכת פעילות מיוחדת למנויים, למשפחות, מסיבות בריכה לנוער וכן ערבי רחצה בנפרד לציבור הדתי".
בחברה הכלכלית הוסיפו כי "כמועדון ספורט עירוני אנחנו מחויבים לזכות שימוש שיוויונית ומלאה לכל תושבי חיפה ומזמינים את כולם ליהנות ממתקן הספורט הכי אטרקטיבי בעיר".