קופאי שהועסק בעמדת "שירות על הקו" בסניף המטרונית בחיפה נטל לידו כ- 200 אלף שקלים במזומן עד שנתפס ופוטר מעבודתו. כך עולה מתביעה שהגישה החברה נגד העובד וביקשה לשלול ממנו את כל הפיצויים המגיעים לו.
2 צפייה בגלריה
מטרונית
מטרונית
חשד למעילה במטרונית
(צילום המחשה: נחום סגל)
התובעת, חברת סופרבוס ושות' בע"מ, מפעילה את המטרונית. הנתבע, החל את עבודתו בחברה בחודש אוקטובר 2021, ועבד בחברה עד לסיום העסקתו על ידי החברה בחודש מרס 2023.
בכתב התביעה שהוגש בבית הדין האזורי לעבודה, נכתב כי הנתבע הועסק בתפקיד של פקח ולאחר מכן בתפקיד קופאי בעמדת "שירות על הקו" לרכישה של כרטיסי רב קו והטענתם. בתחילת כל משמרת, היה על הנתבע לפתוח את הקופה באמצעות הזנת פרטים אישיים כך שכל עסקה לרכישה של כרטיס הרב קו או הטענתו, מתועדת בקופה הממוחשבת. בסיום כל משמרת היה על הנתבע להפקיד את כל הכסף המזומן בכספת ברינקס. על מנת להפקיד כסף היה על הנתבע להזין את פרטיו.
בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד עירית אולמן, במהלך 11 חודשים בשנת 2022, הנתבע נטל לידו כספים השייכים לחברה, אשר הצטברו לסך כולל של 195,120 שקלים במזומן.

2 צפייה בגלריה
מטרונית של חברת סופרבוס
מטרונית של חברת סופרבוס
מטרונית של חברת סופרבוס
(צילום המחשה: מיכל ראובן)

קראו עוד:

על פי הנטען, בחודש נובמבר 2022 הגיע חשב החברה, לביקורת שגרתית בעמדת "שירות על הקו" בעפולה ואיכסל ובמסגרת הביקורת התגלו אי-סדרים בניהול קופת המזומן. לנוכח זאת החליטה החברה לפתוח בבדיקה מקיפה של כל העמדות בחברה במסגרת בדיקה מקיפה. דו"ח הבדיקה בעמדת המטרונית בחיפה העלה חשד חמור.
בתביעה שהוגשה גם נגד חברת הביטוח "מיטב פנסיה וגמל בע"מ" ביקשה החברה לשלול את פיצויי הפיטורים של העובד וזאת לאחר שהעסקתו בחברה הסתיימה.
טרם הוגשו כתבי הגנה.