באיגוד ערים להגנת הסביבה חיפה מתריעים מפני קטסטרופה שעלולה להתרחש במקרה של רעידת אדמה חזקה שתפגע במתקנים חיוניים במפרץ חיפה. החשש כי תזוזת מבנים תוביל לפליטת חומרים מסוכנים, שריפות ופעולות שרשרת שלא ניתן לחזות את השפעתן המלאה.
3 צפייה בגלריה
שריפה בבזן ארכיון
שריפה בבזן ארכיון
שריפה בבזן ארכיון
(אנתוני הרשקו)
במכתב ששיגרה יו"ר האיגוד, חברת מועצת העיר חיפה שרית גולן שטיינברג לשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, עולה בקשה כי המשרד להגנת הסביבה יקדם השלמת סקר סיכונים מקיף למפרץ חיפה. לקריאה זו מצטרפים 12 ראשי הרשויות החברות באיגוד.
על פי שטיינברג, מפרץ חיפה מאופיין בפעילות תעשייתית ענפה, הכוללת למעלה מ-100 מפעלי תעשיה, בין היתר תעשיה פטרוכימית וכימית המחזיקים כ-2,500,000 טון של חומרים בעלי פוטנציאל סיכון מרחבי כדוגמת אמוניה, ברום, אתילן ונוספים. והכל, בסמיכות חריגה לאזורי מגורים, מסחר ותחבורה. "ברור לכל, כי ריכוז גדול של מפעלים וחומרים מסוכנים כגון זה גורם להיווצרות רמת סיכון גבוהה להתרחשות אירועי חומרים מסוכנים ואפילו אירועי אסון לאומי".
3 צפייה בגלריה
שריפה במפעל שמן במפרץ חיפה
שריפה במפעל שמן במפרץ חיפה
שריפה במפעל שמן במפרץ חיפה
(גיל נחושתן)
יו"ר האיגוד ממשיכה וקוראת להשלמת סקר הסיכונים שלמרות התחייבויות קודמות, לא הושלם עד היום. שטיינברג: "השבוע קיבלנו תזכורת לתרחיש רעידת האדמה שעלול להביא עלינו אסון כבד. בשנת 1996 פקדה את טורקיה רעידת אדמה משמעותית שבין היתר גרמה לפגיעה משמעותית במפעלים הפטרוכימיים באיזמיט. במשך ימים ארוכים דלפו חומרים מבתי הזיקוק והמתחם כולו בער, מה שהיה יכול להוביל לאסון גדול עוד יותר. כמשנה זהירות פינו הרשויות את תושבי האזור עד ששב הסדר על כנו. אירועי חומרים מסוכנים רבי נפגעים קרו גם במדינות מתקדמות יותר בעולם כמו בפוקושימה, יפן בשנת 2011".
3 צפייה בגלריה
שרית גולן שטיינברג
שרית גולן שטיינברג
מתריעה בשם ראשי הערים באזור. שרית גולן שטיינברג
(ראובן כהן)
קראו גם: >>
שטיינברג מתייחסת לרעידות האדמה השבוע ומציינת: "אזור מפרץ חיפה והרשויות המקיפות אותו ממוקם בסמוך לשבר יגור (או בשמו השני 'העתק כרמל'). זהו העתק פעיל ומסוכן במיוחד בגלל קרבתו לאוכלוסייה צפופה של – חיפה , הקריות, טבעון ויוקנעם- ולמרכזי התעשיה באזור המפרץ: מפעלים פטרוכימיים, תחנות כוח ובתי זיקוק, המאחסנים כמויות בלתי מבוטלות של חומרים כדוגמת כלור, אמוניה, ברום, דלק וגז. בהינתן כי רעידות אדמה קשות לחיזוי מוקדם, הרי שללא המידע המלא מסקר מצרפי בנושא זה והיערכות מקדימה ונכונה לאירוע שכזה מבעוד מועד- רעידת אדמה במקום עלולה להביא לקטסטרופה לאומית.לאור האמור, נבקש את התערבותך הדחופה להשלמת חלקו השני והחשוב של סקר הסיכונים המצרפי של מפרץ חיפה ולעדכונינו במועד בו אתם עתידים להציגו לציבור".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.