גשר הגיבורים בשכונת חליסה הוא אחד מסמליה של העיר חיפה. חבר מועצת העיר חיפה צביקה ברבי המבקש לשמור על סמל זה ועל חיי אדם, הגיש שאילתא בנושא למועצת העיר. לשאילתא הוא קרא: "גשר נחל הגיבורים - גשר המוות".
3 צפייה בגלריה
גשר הגיבורים חיפה
גשר הגיבורים חיפה
גשר הגיבורים חיפה
(דורון סולומון)
בפנייתו טוען ברבי כי בימים האחרונים אנו עדים למספר מקרים בהם אנשים התאבדו על ידי קפיצה מגשר נחל הגיבורים, וכי הגשר הפך למוקד התאבדויות של ממש.
ברבי: "אנו מתבשרים מדיי יום על נסיונות התאבדות על הגשר - אנשים מגיעים במודע למקום על מנת להתאבד ממנו, משום שהגדרות בו נמוכים. קיום האפשרות להתאבד במקום מתפשטת כאש בשדה קוצים, ואנשים מגיעים יותר ויותר".
3 צפייה בגלריה
בניית גשר הגיבורים חיפה
בניית גשר הגיבורים חיפה
בניית גשר הגיבורים חיפה
(עיריית חיפה)
חבר המועצה מבקש ממועצת העיר להסביר באיזה אופן מטפלת המחלקה הפסיכולוגית בעירייה במקרים האלו, ותוהה מדוע לא נפתח מוקד פניות כדי לטפל בתופעת ההתאבדויות. חבר המועצה ברבי מבקש כי העירייה תדון ותשקיע משאבים למניעת מקרים נוספים של התאבדויות, ובין השאר תשקול הצבת מעקה גבוהה לאורך הגשר.
3 צפייה בגלריה
צביקה ברבי
צביקה ברבי
צביקה ברבי
(נחום סגל)
קראו גם: >>

סמלה של עיר

גשר רושמיה, שלימים הוסב שמו לגשר הגיבורים, מקשר בין שכונת הדר אל שכונת חליסה. מאז 2013 עוברת מתחת לגשר דרך נחל הגיבורים המחברת את העיר התחתית לשכונת הדר הכרמל אל מחלף רופין. זהו אחד העורקים המרכזיים של העיר חיפה. הגשר הוא חלק מההיסטוריה של חיפה, ובמלחמת העצמאות עד לקרב על שחרור חיפה, היה הגשר למוקד קרבות. בעקבות הקרב על בית הנאג'דה הוסב שמו של הגשר לגשר הגיבורים של גדוד 22. עם פתיחתו היה הגשר הגדול בישראל.
כל החדשות והעדכונים: מיינט חדשות חיפה.