לאחר שנבחר על ידי ועדת האיתור וזכה לאישור הסנאט, ועד המנהל של אוניברסיטת חיפה קבע (שלישי) באופן סופי כי פרופ' גור אלרואי יהיה נשיאה הבא של אויברסיטת חיפה.
3 צפייה בגלריה
פרופ' גור אלרואי
פרופ' גור אלרואי
הנשיא הנכנס. פרופ' גור אלרואי
(צילום: אוניברסיטה)

פרופ' אלרואי יכנס לתפקידו בחודש אוקטובר הקרוב ויחליף את פרופ' רון רובין, שיסיים כהונה של 8 שנים.
פרופ' אלרואי: "אני מודה על האמון שנתן בי הוועד המנהל ואני מתחייב להמשיך לפעול למען אוניברסיטת חיפה, הסגל האקדמי והמנהלי והסטודנטים והסטודנטיות שלנו. לאוניברסיטת חיפה יש תפקיד חיוני בחיזוקו של הצפון ומדינת ישראל כולה, בהיותה מגדלור של מדע, מצוינות מחקרית ונושאת ערכים של שוויון, קבלת האחר וחיים משותפים לכל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית.
"אוניברסיטת חיפה היא הבית שלי ב-20 השנים האחרונות, בה התחלתי את דרכי האקדמית כחבר סגל צעיר וכעת המינוי לנשיא הוא סגירת מעגל מרגשת ומיוחדת. יחד עם כל קהילת האוניברסיטה נמשיך לבצר את מעמדה של האוניברסיטה, להיות מחויבים לשנות את העולם לטובה באמצעות מדע וידע ולהיות מנוע לפיתוח מנהיגות חברתית, ציבורית ועסקית, תוך קידום קיום משותף אמיתי ויום-יומי בין בני כל הדתות והעדות בישראל".

3 צפייה בגלריה
פרופ' אלרואי בעצרת ברוממה
פרופ' אלרואי בעצרת ברוממה
פרופ' אלרואי בעצרת מחאה ברוממה
(צילום: דני שטרנפלד)

קראו עוד:

פרופ’ אלרואי, רקטור האוניברסיטה בשלוש השנים האחרונות הוא היסטוריון המתמחה בתולדות העם היהודי בעת החדשה, לשעבר דיקן הפקולטה למדעי הרוח, מייסד תוכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית. פרופ' אלרואי נחשב לאחד מהחוקרים המובילים בעולם להגירה יהודית בעת החדשה, והוא פרסם שישה ספרים על ההגירה היהודית בראשית המאה ה-20 ומאמרים רבים בכתבי עת מובילים בישראל. הוא הצטרף בשנת 2002 לחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה, עמד בראש בית הספר להיסטוריה ובשת 2016 נבחר לדיקן הפקולטה למדעי הרוח, תפקיד אותו מילא עד שנת 2020. בתקופה זו עלה בצורה משמעותית מספר המחקרים של חוקרי החוג, ובשנה האחרונה לכהונתו דורגה הפקולטה במקום הראשון בארץ מבין הפקולטות למדעי הרוח מבחינת כמות הפרסומים.
בשנת 2014 הקים את תוכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית, התוכנית היחידה לתואר שני בישראל המתמקדת בקשר שבין יהדות ארצות הברית וישראל. בהמשך הוא הקים את התוכנית ללימודי ישראל – תוכנית “אחות”, המתמקדת בלימודי החברה הישראלית לתלמידים בינלאומיים.
פרופ' אלרואי הוא רב סרן (במיל.) ביחידה לאיתור נעדרים ובשנה החולפת פירסם את ספרו "ולא נודע מקומם: שישה נעדרים בקרבות תש"ח", המתאר את סיפורם של שישה מנעדרי מלחמת העצמאות, שמקום קבורתם לא היה נודע, עד שאותרו על ידו במסגרת פעילותו ביחידה.

3 צפייה בגלריה
החוגר הגזור של רס"ן אלרואי
החוגר הגזור של רס"ן אלרואי
החוגר הגזור של רס"ן אלרואי
(צילום: פרטי)

לצדו פעילותו המחקרית אקדמית, עסק נשיאה הבא של האוניברסיטה בנושאים חברתיים, בראשם ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית. פרופ' אלרואי השתתף בהפגנות, נשא דברים בעצרות ועודד את הסטודנטים לצאת ולהפגין. פרופ' אלרואי אף גזר את החוגר שלו באחת העצרות בהן סירב לשרת תחת ממשלה של מדינה לא דמוקרטית.
"בחירתו של פרופ' אלרואי היא הבעת אמון באיש ופעילותו לרבות זו בתחום המחאה", אומר גורם בוועד המנהל, "בפני הנשיא החדש עומדים אתגרים מורכבים, ביניהם גם עניין השפעת המלחמה על הקמפוס, עניין הסטודנטים המושעים והצהרותיו של יו"ר איגוד הסטודנטים. אנו משוכנעים כי הנשיא היוצא וזה הנכנס יובילו את האוניברסיטה בצורה הטובה ביותר קדימה".