פחות משנתיים לבחירות המוניציפליות, והדריכות במערכת הפוליטית החיפאית גוברת. הכאוס העירייה ומצבה של ראש העיר מפרנס את בורסת השמות, ויש הפתעות.
ל"מיינט חיפה" נודע כי אחד השמות החזקים והמדוברים לאחרונה הוא מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שי באב"ד, עימו משוחחים לאחרונה בכירים בפוליטיקה הארצית והמקומית. באב"ד לא השיב בלא מוחלט. בשיחות שהתקיימו עימו נשמע ראב"ד מעורה במה שקורה בחיפה, ואף נשמע מעביר ביקורת על המתרחש כאן. "זה נכון ששי לא תושב חיפה", אמר השבוע פוליטיקאי חיפאי, "אבל זה פתיר".
2 צפייה בגלריה
שי באב"ד
שי באב"ד
קיבל פניה. שי באב"ד
(דנה קופל)
באב"ד נחשב למקורב לשר האוצר לשעבר משה כחלון, תושב חיפה, עימו עבד כמה שנים, והשניים נשארו בקשר טוב. מקורביו סיפרו כי גם הוא חושב שחיפה היא עיר עם פוטנציאל עצום בתחומים רבים, וזקוקה לשינוי. "שי מכיר מקרוב את הנושאים הבוערים בחיפה, ולדעתו צריך שיגיע לחיפה ראש עיר שירים את העיר".
בשיחות עם מקורבים הוא לא מהסס למתוח ביקורת על ראש העיר הנוכחית, ואומר שכדי לדעת לנהל עיר צריך להכיר את המנגנונים הציבוריים, לבוא עם ניסיון ניהולי רחב וחזק. כמו כן צריך להבין איך המגזר הציבורי והעסקי חי ועובד. לדעתו, כך אומר פוליטיקאי עימו שוחחנו, ראש העיר הנוכחית לא הבינה את זה, ובנושא הזה יש תמימות דעים בינו לבין אלו שפנו אליו.
פוליטיקאי בכיר שמכיר אותו מקרוב אומר שבאב"ד הוא האדם שיכול לקחת את העיר הזאת ולהציל אותה מהקטסטרופה שהיא נמצאת בה כיום. "שי יכול להיות גלגל הצלה לחיפה. יש לו את כל הכישורים הדרושים להיות ראש עיר. אסור לחיפה לטעות פעם שנייה".
2 צפייה בגלריה
באב"ד וכחלון
באב"ד וכחלון
באב"ד וכחלון
(יאיר שגיא)
קראו גם: >>
באב"ד (46) הוביל את הדרג המקצועי במשרד האוצר במהלך 5 שנות תקציב והעביר 3 תקציבים וחוקי הסדרים. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומשפטים מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר שני בכלכלה ומימון מטעם בית הספר לכלכלה של לונדון. בנוסף על כך, חבר ברשת עמיתי מעוז, וסיים קורס למנהלים בכירים באוניברסיטת הרווארד.
במקביל ללימודי התואר השני, עבד באב"ד כאנליסט בקרן אייפקס הלונדונית. לאחר שהשלים את התואר השני ושב לישראל, החל לעבוד בחברת צים, ומונה לכהן בראש אגף תקציבים וכלכלה. ב-2007 מונה לכהן כמנכ"ל אזור ישראל והמזרח הקרוב. כמו כן כיהן כעוזר בכיר למנכ"ל ונשיא צים העולמית, וכמנהל תוכנית ההתייעלות של החברה. באב"ד מילא תפקידים בכמה גופים סטטוטוריים, ביניהם, סגן נשיא לשכת הספנות הישראלית, דירקטור אוברסיז קומרס בע"מ ויו"ר דירקטוריון קרן ההשתלמות להנדסאים וטכנאים במינוי שר האוצר.
"מה שכרגע מעמיד את החלטתו של באב"ד בדילמה קשה", סיפר מקורב לו, "זו משפחתו שאולי פחות מתלהבת מהרעיון שבאב"ד ירוץ לראשות העיר חיפה. אבל אנחנו מקווים שהוא ישקול את הצעתנו בחיוב".
"עצוב לנו לראות את חיפה בשפל הכי גדול שהיתה. צריך לשמוע חברי כנסת ושרים כדי להאמין מה הם חושבים על ההתנהלות של ראש העיר שלכם. אנחנו מחפשים מועמד לחיפה, וגם אם שי באב"ד לא יסכים בסוף אנחנו נמשיך לחפש".
באב"ד אישר לנו השבוע שפנו אליו מספר פוליטיקאים בנושא. לשאלתנו אם בכוונתו להתמודד בחיפה אמר שכרגע זה לא עומד על הפרק.
כל החדשות והעדכונים: חדשות חיפה.