התפתחות בפרשת החשד לפריצה לטלפונים בחיפה שנחשפה ב"מיינט חיפה" לפני חצי שנה. ביום שני השבוע זומן גורם שקשור לפרשה למסור עדות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלוד. העדות נמשכה 4 שעות.
2 צפייה בגלריה
מי פרץ לטלפונים?
מי פרץ לטלפונים?
מי פרץ לטלפונים?
(צילום: שאטרסטוק)
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY
החקירה בפרשה נפתחה לפני מספר חודשים כאשר אחד האישים שעל פי החשד הוטמנה תוכנת ריגול בטלפון הנייד שלו הגיש תלונה במשטרה ומסר עדות ארוכה ומפורטת ביאח"ה. באותה פגישה הוא מסר חומר רב לחוקרים ובתוך כך גם את רשימת האישים שעל פי החשד נפרצו הטלפונים שלהם.
החקירה ביאח"ה מתמקדת בחשד לפריצה לטלפונים שנעשתה על פי החשד במהלך שנת 2021 וחלק קטן מהמקרים גם ב-2022. לחוקרי יאח"ה הועברה רשימה של לפחות 15 גורמים להם בוצעה פריצה לטלפון. בין הגורמים: פוליטיקאים מקומיים, חברי מועצה, עורכי דין, ואישי ציבור בהווה ובעבר.
אחד האנשים שעל פי החשד נפרץ הטלפון שלו הוא ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי שמילא בעבר תפקידים רבים בתחום האכיפה והביקורת במשרד מבקר המדינה, ואף כיהן כמפקד מחוז צפון של המשטרה. ב-2008 הוא פתח בקריירה פוליטית, התמודד לראשות העיר ובכוונתו להתמודד שוב בבחירות בעוד שנה וחצי.

2 צפייה בגלריה
ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי
ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי
ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי
(צילום: פרטי)
עם התפוצצות הפרשה בחודש פברואר השנה, אמר בורובסקי ל"מיינט חיפה": "מפתיע לשמוע שאני ברשימה ושמישהו מאזין לי. משטרת ישראל והפרקליטות צריכים למצות את הדין עם מזמיני העבודה...לא יעלה על הדעת במדינה דמוקרטית שבה כל בעל אמצעים בין אם הוא פרטי או רשות מקומית יכול לשאוב מידע מתוך מכשיר פלאפון".
החקירה מתמקדת בשאלה מי הזמין את האזנות הסתר, ובעתיד הקרוב אמורים גורמים נוספים הקשורים לפרשה להעיד או לקבל זימון לחקירה.
לשאלת "מיינט חיפה" עם פרסום הפרשה, נמסר מיאח"ה כי הם לא מתייחסים לפרסומים ופרטי בדיקה או חקירה שונים.