הורים לעשרה ילדים עם צרכים מיוחדים פנו במכתב ליועצת המשפטית לעיריית חיפה, וזאת בטרם תוגש עתירה לבית המשפט. ההרים מציינים בפנייתים על ילדיהם נמצאים על הספקטרום האוטיסטי, חלקם קטינים וחלקם בוגרים יותר, אשר לוקחים חלק בפעילות שייט חינוכית בחוף השקט בהדרכת דוד חבוב במסגרת מועדון שייט חיפה.
4 צפייה בגלריה
הילדים בפעילות בטם הופסקה
הילדים בפעילות בטם הופסקה
הילדים בפעילות בטרם הופסקה
(צילום: דוד חבוב)

קריאה לסיוע לילדי שייט חיפה
(צילום: דוד חבוב)

פעילותו של חבוב, מדגישים ההורים, מבוצעת בהתנדבות מלאה, תוך ביצוע עבודת קודש לרווחת הילדים, ותוך שימוש בכלי שייט ובציוד ימי בבעלות משרד החינוך, הכול סירות סנוניות וקיאקים.
ההורים מציינים כי בעשור החולף, עיריית חיפה האריכה מפעם לפעם את התקשרותה מול משרד החינוך בהסכם להעמדת כלי השייט והציוד הימי האמורים עבור פעילות בחוף השקט, ובכלל זה פעילות השייט של הילדים, כאשר חלק מכלי השייט והציוד מותאמים במיוחד עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים. ההתקשרות האחרונה בין העיריה ומשרד החינוך הוארכה באוגוסט 2020 והסתיימה באוגוסט 2022.

4 צפייה בגלריה
מועדון שייט חיפה
מועדון שייט חיפה
פעילות במועדון שייט חיפה
(צילום: פרטי)

כך כותבים ההורים: "ביום 6.9.2022 נדמנו לגלות כי בשל הימנעות עיריית חיפה מלהאריך את ההתקשרות האמורה, נאסר על הילדים לעשות שימוש בכלי השייט ובציוד הימי של משרד החינוך. משמעות הדבר היא פגיעה קשה בחינוכם וברווחתם של הילדים בעלי הצרכים המיוחדים, שאינם יכולים עוד לצאת לים".
ההורים מדגישים: ""לא מדובר בעניין של מה בכך. הילדים זקוקים לשמירה על מסגרת פעילות קבועה ויציבה. הימנעות העירייה מהעמדת הציוד הנדרש עבורם גרמה וגורמת להם נזקים בריאותיים, על כל המשתמע מכך. העירייה לקחה על עצמה התחייבות חוזית מפורשת להחזיק בחוף השקט עבור עמותות העוסקות בשייט, ובכלל זה לטובת 'חניכים הרשומים בהן בלבד במסגרת פעילות זו בשייט בלבד'. זו בדיוק הפעילות שמקיימים הילדים בחוף השקט, ואשר לטובת פעילותם התקשרה העירייה בהסכם העקרונות".

4 צפייה בגלריה
החוף השקט חיפה
החוף השקט חיפה
החוף השקט חיפה
(צילום: עיריית חיפה)

עוד טוענים ההורים כי "העירייה התחייבה לדאוג על חשבונה לקיום הוראות הדין בנוגע להפעלת מרכז השייט, לדאוג להעמדת כלי שייט וציד לטובת עילות השייט של הילדים, כפי שעשתה משך שנים רבות. ונדגיש כי מרבית הידים הם תושבי חיפה והסביבה".
ההורים מוסיפים כי אין כל מניעה מהארכת ההתקשרות בין העירייה ומשרד החינוך, ואף אושרו תקציבי עירייה לטובת הנושא. "הימנעות העירייה מהעמדת כלי שייט וציוד תוך פגיעה קשה בבריאותם וברווחתם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות, עולה כדי סטייה ניכרת מחובת ההגינות המוטלת על העירייה כנאמן הציבור, ואנו לא מוכנים להשלים עם כך".

4 צפייה בגלריה
חוף רחצה ומועדון השיט. החוף השקט השבוע
חוף רחצה ומועדון השיט. החוף השקט השבוע
העמותות במצוקה. החוף השקט
(צילום: נחום סגל)

ההורים מציינים כי פעולה זו של העיריה היא התעמרות באוכלוסיות מוחלשות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, אשר כלפיהם מחוייבת העיריה במשנה זהירות והגינות.
כך כתבו ההורים: "אנו נבוא חשבון עם העירייה בנוגע לנזקים הבריאותיים שנגרמו או ייגרמו חלילה לילדים בשל רשלנות העירייה לנוכח הימנעותה מלדאוג להעמדת כלי שייט וציוד".
ההורים מתריעים כי במידה ולא יאורך הסכם ההתקשרות עד 20.10.2022, יפנו לבית המשפט וההוצאות יושתו על העירייה.
תגובת עיריית חיפה: "עיריית חיפה רואה חשיבות רבה בפעילות השייט ובתנאי שזו תעשה באופן מוסדר ובטיחותי. הפעלת החוף מחייבת כח אדם מקצועי ותקציב ייעודי למימון הפעילות ועל כן יובא הנושא לדיון ואישור מועצת העיר".
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 11:21, 06.10.22