מתנגדי הרפורמה המשפטית ומדיניות הממשלה הגיעו למחות גם הערב (שבת) וצעדו לאורך שדרות מוריה. בצעדת המחאה השתתפו הפעם נציגי הקהילה הגאה, נציגי האקדמיה, יוצאי זרוע הים וחיל החובלים, חתן פרס נובל פרופ' אברהם הרשקו ורבים אחרים.
4 צפייה בגלריה
עשרות אלפים בחורב
עשרות אלפים בחורב
עשרות אלפים בחורב
(צילום: דרור גלבוע)

צעדת המחאה
(צילום: גיא ברוקמן)


בין המייצגים בצעדה הערב גם מייצג "השוטרים של נתניהו", בו הביע המפגינים חשש מהקמת "צבא פרטי לרודן".
הנואמים המרכזיים הערב היו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ופרופ' אבישי ברוורמן.
ברק: "אני נרגש לעמוד כאן מולכם, הגיבורות והגיבורים של מחאת העם חיפה. אנחנו בני כל הגוונים בחברה הישראלית: ערבים, יהודים, חילונים, דתיים ומסורתיים, כולנו משפחה אחת. משפחת שלטון החוק והדמוקרטיה.
"אנו במאבק על נשמתה ועתידה של ישראל. הוא לא יהיה קל ולא קצר, אבל אנחנו נלחמים כמשפחה אחת על כל מה שיקר לנו, ואנחנו ננצח. ננצח כי אין לנו ארץ אחרת ואין לנו דרך אחרת, אנחנו נחושים ואנחנו נציל את הדמוקרטיה.
"ההפיכה המשטרית נבלמה בדקה התשעים על ידיכם, עי עצמת המחאה ברחוב ואזהרות הטייסים והלוחמים.
"בליל פיטורי גלנט, נתניהו התקפל וניצחנו בקרב. נתניהו מבין שאם ינסה שוב לחוקק את חוק השופטים השפוטים הוא ייתקל בקיר ברזל. אבל עוד לא ניצחנו במערכה. מחוללי ההפיכה לא הרימו ידיים. נתניהו עובר מבליץ חקיקתי לסלמי פולני. אותה מטרה בשיטה אחרת.

4 צפייה בגלריה
חתן פרס נובל פרופ' אברהם הרשקו צועד
חתן פרס נובל פרופ' אברהם הרשקו צועד
חתן פרס נובל פרופ' אברהם הרשקו צועד
(צילום: נדב בטשא)

ברק: "הצטברות העניינים מחלישה את הדמוקרטיה. נתניהו היה ועודנו זקוק לזמן בכל מחיר. כדי להעביר תקציב, להרגיע את הרוחות בבית, לקבל הזמנה לבית הלבן, ומעל הכל למסמס ולהחליש את המחאה.
"רק המחאה נותנת כוח לאופוזיציה, ליועמ"שית, ולשומרי הסף. רק המחאה מפחידה את ביבי, ובצדק. ומי נותן לו את הזמן? נשיא המדינה הרצוג וראשי האופוזיציה גנץ ולפיד.
"מזה חודשיים וחצי מתנהל שיח עקר בבית הנשיא, המשרת רק את נתניהו הממשיך להסתובב עם אקדח טעון בדמות חוקי דיקטטורה שניתן להשלים את חקיקתם בכנסת תוך שעות בודדות. כל פשרה שתושג רקובה בעליל משום שהושגה כך".

4 צפייה בגלריה
שלטי מחאה
שלטי מחאה
שלטי מחאה
(צילום: גיא ברוקמן)

ברק: "להתחייבותו של נתניהו אין שום ערך, ונתניהו יפר אותה בלי לחשוב פעמיים. לאחר הכרעה ברורה יקרו שני דברים: ראשית ישראל תהיה לעולם דמוקרטיה ולא דיקטטורה. שנית, הפיכה שלטונית איננה ולא תוכל לחזור. רק אז יתאפשר שיח אמיתי כל איחוי וריפוי הקרעים.
"הסלמי הפולני כבר כאן. עבר חוק תקציב בזיוני שבוזז את כספי המיסים שלנו ומחלק מיליארדים למקורבים. בושה! ח"כ אבי מעוז מוחזר כפוליטרוק אל מערכת החינוך, בושה. חומש מועבר בניגוד לחוק תוך התעלמות מהיועמ"שית והתעלמות מהרמטכ"ל, בושה. סתימת פיות ופיטורים פוליטיים בגלי צה"ל, בושה. ניסיון להטיל מס דרקוני על עמותות חברה אזרחית בישראל נעצר רק בזכות לחץ בינלאומי. בושה. שרים ממשיכים להכריז במפורש שההפיכה תימשך. בושה".

4 צפייה בגלריה
אהוד ברק בחורב
אהוד ברק בחורב
אהוד ברק בחורב
(צילום: גלי עשת בזק)

קראו גם:

ברק: "מסקנתי: זו איננה העת לפסק זמן. אסור לנו לשגות באשליות. הסלמי הפולני כבר כאן. עלינו להגביר את המחאה ולסיים את ההידברות מייד. מטרת המחאה חייבת להיות ברורה: אין פשרות עם מי שניסה לרסק את הדמוקרטיה, נכשל הפעם ופועל להצליח תחת תעמולת כזב ומסכי עשן.
"מעל חקיקת ההרס שהחלה מתנוסס דגל שחור ויש לפעול להפסקתה ולהדחת מי שמקדמים אותה. לשם כך על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי. אי ציות אזרחי בלתי אלים.
"התסריט למרי אזרחי כבר נכתב על ידי מהטמה גנדי, מרטין לותר קינג ועוד. אני קורא לאזרחי ישראל להתכונן לפעול, וכשתבוא הקריאה, להיענות לה. מה שנתניהו מוביל עבד בפולין והונגריה. זה לא יעבוד פה. זה לא יעבוד פה כי אנחנו נילחם ואנחנו לא מפחדים מאף אחד ומשום דבר. אנחנו בעד דמוקרטיה! יחד אנחנו ננצח".