כ-20 אלף איש צעדו לאורך שדרות מוריה והתכנסו בעצרת בצומת חורב, וזאת במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית ומדיניות ממשלת נתניהו.
3 צפייה בגלריה
הצעדה במוריה
הצעדה במוריה
הצעדה במוריה
(צילום: ליאון ברוקשטיין)

צערת המחאה במוריה
(צילום: מחאת העם)


העצרת נפתחה עם דקה דומיה לחיילי צה"ל שנרצחו בפיגוע בגבול מצרים. הדוברים התייחסו גם לאירועים האלימים שהתקיימו (שישי) בעצרת המחאה בקיסריה, במהלכם הוכו מפגינים על ידי המשטרה ואושפזו.
הדוברים המרכזיים בעצרת היו סגן הנשיא העולמי לשעבר של חברת אינטל מולי אדן, והאלוף במיל יום טוב סמיה.
מולי אדן: "את מה שמתרחש בימים אלה בישראל כולנו רואים: זהו ניסיון לשינוי צביון המדינה ממדינה דמוקרטית למדינה דיקטטורית מדינת הלכה משיחית, תוך התעלמות מהמשמעויות החברתיות, הביטחוניות, הכלכליות והפוליטיות, מההשלכות של המהלך הזה.
"ביבי חזר מחלק מהצעדים כתוצאה מהלחץ של המחאות ששטפו את המדינה, וכתוצאה מהלחץ הבינלאומי ומאיומי חברות דירוג האשראי. ולא, זה לא מפני שהוא מפחד מלפיד או מגנץ. הוא מפחד ממאות אלפי האנשים שכבר נמצאים ברחובות כמה וכמה חודשים. הוא מפחד מאתנו.

3 צפייה בגלריה
מולי אדן בעצרת
מולי אדן בעצרת
מולי אדן בעצרת
(צילום: גלי עשת בזק)

"מדד יוקר המחיה מרקיע שחקים, השקל צונח, חברות הדירוג מחמיאות לעבר הכלכלי של מדינת ישראל אבל שולחות התרעות לעבר העתיד. הן רואות את התקציב, את שוד הקופה הציבורית, הן מזהירות מפני סבסוד אוכלוסיות של אנשים שהנבחרים שלהם דואגים שימשיכו לחיות על חשבוננו. מי ישקיע במדינה שחוסר יציבות ואיום מהפכה משפטית מתנופף מעל ראשה? אבל שר האוצר סמוטרידג' חי בעולם וירטואלי משלו.
"ההפגנה בירושלים הבהירה את התמונה: זה לא סיפור של שמאל וימין. זהו מאבק בין דמוקרטיה וליברליזם שפוי מול משיחיים ומדינת הלכה. אתנו במאבק נמצאים אנשי ימין, אנשי הציונות הדתית ועוד אנשים שלא האמינו שככה תראה ותתנהג הממשלה הנוכחית".

3 צפייה בגלריה
יום טוב סמיה בעצרת
יום טוב סמיה בעצרת
יום טוב סמיה בעצרת
(צילום: גלי עשת בזק)

יום טוב סמיה: "אני בן לעולי לוב, מישראל האחת! המולדת שלנו, הבית שלנו, האדמה, עליה נהרגו חבריי ונפצעתי בעצמי. לא ישראל הראשונה או השנייה. ישראל האחת. אבל אני מדבר עברית וערבית בח' וע' גרוניות. הפצצה המתקתקת היא לא האויב מבחוץ, היא כן, השסעים והפיצולים בחברה הישראלית. הממשלה הזו אינה עושה הפרד ומשול, אלא שסע ושלוט כמו בכת דתית.
"בצה"ל תמיד ידענו מי האויב והיכן הוא מסתתר. בחודשים האחרונים, אתה וחבריך לקואליציה ההזויה הפכתם את הרמטכ"ל לאויב. את הטייסים לסרבנים. את הלוחמים לאנרכיסטיים. הממשלה הזו מפקירה את ביטחון אזרחי ישראל בידיו של נער גבעות שלפי הפרסומים הוא עם 8 הרשעות! 45 תיקים! ושחוץ ממדי עצורים מעולם לא לבש מדים. ואתה נתניהו, הבטחת לו כוח משמר לאומי תחת פיקודו, ז'נדרמריה פרטית.
"אי אפשר לנהל הידברות עם אקדח טעון על השולחן. לכן, אני לא מאמין בחפות ההידברות הזו. משוך את הצעות המהפכה המשטרית משולחן הכנסת, ואז אולי...אולי נאמין בהידברות.

קראו גם:

סמיה: "ולכם אחיי מהליכוד אני אומר, פיקחו עיניים, היישרו מבט לז'בוטינסקי, בגין, ו שמיר – הם מתהפכים בקבריהם לנוכח המצב שהליכוד שאינו שלהם הביא אותנו אליו. לכם אחיי הדרוזים, הצ'רקסים, הנוצרים ולכל בני המיעוטים, זהו גם המאבק שלכם. תעודת הביטוח שלכם זו מדינה יהודית דמוקרטית.
"לכם אזרחי ישראל המפגינים כבר 21 שבועות כמעיין המתגבר, אני אומר... נתניהו- מ -פ -ח -ד מהעוצמה, מההתמדה ומהנוכחות של "החמוצים" כי הוא מזהה ליכודניקים ואנשי ימין כמוני בין המפגינים.
"בסופו של יום המאבק הזה יתומצת להתנגשות בין שני גושים מהותיים: הרוצים במדינה יהודית- דמוקרטית, ליברלית על בסיס מגילת העצמאות! לבין גוש החרדים והמשיחיים הרוצים במדינת הלכה. את זה ננסה למנוע בהידברות. אחרת, זהו מתכון למלחמת אחים קשה ומרה! כל מלחמות הדת בעולם הסתיימו במפסידים בלבד! ואת זו חייבים למנוע".