מועצת העיר חיפה שבה ודנה השבוע בנושא חזירי הבר. חבר מועצת העיר איציק בלס מסיעת הליכוד, העלה הצעה לסדר בה טען כי יש להשוות את הטיפול והיחס העירוני הניתן לחזירים לזה שניתן כיום לכלבים. ולפיכך, בלס הציע כי מעכשיו חזירי בר יסתובבו בעיר אך ורק קשורים ברצועה.
3 צפייה בגלריה
חזיר חוצה כביש בחיפה
חזיר חוצה כביש בחיפה
לא שונה מכלב. חזיר חוצה כביש בחיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
הצעתו של בלס עוררה צחוק במועצה המאופיינת בצעקות וויכוחים סוערים. בלס, שעוסק רבות בנושא חזירי הבר, נוהג להביא לדיון במועצת העיר את מצוקתם של תושבי העיר, ותומך בדילול חזירים שהופסק על ידי ראש העיר עינת קליש עם כניסתה לתפקיד.
להצעת קשירת חזירי הבר, צירף בלס גם הצעה לפיה ראש העיר קליש תשלם מכיסה על נזקי החזירים בעיר, נזקים שעד כה מסתכמים במיליוני שקלים בשל תביעות נזיקין, נזק לפחים וגינות, תאונות דרכים ועוד. לעניין הצעת חיובה של קליש, היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין הבהירה כי מדובר בהצעה שאינה חוקית.

3 צפייה בגלריה
לא עוזבים את העיר
לא עוזבים את העיר
הפכו לחלק מהעיר חיפה. חזירי הבר
(צילום: מרינה קרינה קורנגאוז)

"תדאגו לחזירים, קחו אותם לטיול, תנו להם אוכל, לא נאפשר להחזיק את המקל בשני הקצוות", קרא בלס בעוד חברי המועצה, המעטים בקהל ואנשי הביטחון התגלגלו מצחוק. לדבריו 18% מתושבי העיר תומכים בהשארת החזירים בעיר ולא בדילולם כשאלו הם בעצם תומכיה של קליש.
בלס: "מה ההבדל בין הכלב לחזיר הבר. שניהם משוטטים בעיר וגם ביניהם יש מסוכנות לציבור. העירייה מחזיקה באלפי חזירי בר, אם ככה שתדאג להם כמו שדואגים מחזיקי הכלבים לכלבים. מאחר וחזירי הבר מסוכנים אז שלא יסתובבו ללא רצועה.
"עלינו לפעול בהתאם לפקודת העיריות 247 ב' להסדרת הפיקוח על הכלבים. מאחר וחזירי הבר מסוכנים גם כמו הכלבים וכל הפעילויות שמתבצעות אין בהן כדי לשמור על תושבי העיר, וכסף עירוני מבוזבז, מתבקש דילול מיידי ומסיבי של החזירים העירוניים. או לחילופין כפי שמתייחס חוק הכלבים, לספק לכלב מים, מזון, צל ותנאי מחיה אחרים, כך ייעשה גם עם החזירים. המועצה תחליט אם העירייה תעמיד לכל חזיר מטפל או דילול מסיבי".
הצעה זו הועמדה להצבעה והתקבלה ברוב של 7 (בעד) - 3 (נגד).

3 צפייה בגלריה
בלס
בלס
"במה הם שונים מכלבים?". בלס במועצה
(צילום: שרון צור)

קראו גם:

באשר להצעתו השניה, הסביר בלס כי מאחר וקליש מתנגדת לדילול מסיבי של חזירי בר, וממשיכה "לבזבז" כספים על פתרונות אחרים כדוגמת העתקת החזירים, גידור, קשירת פחים, העסקת עוד עובדי תברואה, עליה לשאת בהוצאות הנובעות מסירובה לדלל.
למרות הבהרת היועצת המשפטית כי ההצעה אינה חוקית, ההצעה התקבלה. 3 (בעד), 4 (נמנעו), 2 (התנגדו).