במהלך יום כיפור נרשמו עימותים בין אנשי מחאה ומתפללים שהקימו בית תפילה במרכז חורב. אירועים חריגים נרשמו גם בעיר התחתית שם דווח על עשרות רוכבי אופנוע שהרעישו וזרקו נפצים במהלך החג.
2 צפייה בגלריה
תליית השלטים נגד הפרדה, והסרתם על ידי איש חב"ד
תליית השלטים נגד הפרדה, והסרתם על ידי איש חב"ד
תליית השלטים נגד הפרדה, והסרתם על ידי איש חב"ד
(צילום: מחאת העם חיפה)



העימותים בחורב


בשעות הבוקר של יום כיפור, אחרי שהוקם בית התפילה בו נבנתה הפרדה בין נשים וגברים, הגיעו אנשי מחאת חיפה ותלו שלטים נגד ההפרדה. בהמשך השלטים נתלו שוב על אנשי המחאה.
במקום נרשם עימות והשלטים הוסרו באופן חד צדדי על ידי המתפללים.
אנשי המחאה ציינו כי "בחיפה צץ, כמו פטריה אחרי הגשם, אוהל תפילה בהפרדה מגדרית ממש במרכז צומת חורב, צומת הדמוקרטיה. בחיפה לא נאפשר הפרדה מגדרית והדרת נשים במרחב הציבורי. באנו להזכיר לאחינו שגם לנו הליברלים, יש רגשות שיש להתחשב בהם".
חברי הקהילה הגאה ואנשי מחאה התקבצו סביב מבנה התפילה בהפרדה שהוקם בחורב, וקיימו מחאה בה נציגי הקהילה הלה"טבית נשאו תפילה משלהם.

2 צפייה בגלריה
אנשי המחאה והקהילה הגאה ליד מבנה חב"ד שהוקם בחורב
אנשי המחאה והקהילה הגאה ליד מבנה חב"ד שהוקם בחורב
אנשי המחאה והקהילה הגאה ליד מבנה חב"ד שהוקם בחורב
(צילום: מחאת העם חיפה)

קראו עוד:

בעקבות האירועים הגיבו לדברים מועמדים לראשות עיר.
יונה יהב: "הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי היא רעה והיא לא תהייה במשמרת שלי. במשמרת שלי חיפה תהייה סמל, אות ומופת לכבוד הדדי, בסימן ואהבת לרעך גם אם לא כמוך. היהדות צריכה להיות מכילה ומקרבת, דרך ארץ של רגישות וכבוד הדדי", הוסיף יהב. "גישה אשר מפלה באמצע רחוב בין נשים לגברים - שלא הייתה בעבר בחיפה - מרחיקה את מרבית עם ישראל מיהדותו. זה חבל כי לה פנים רבות וטובות ליהדות".

עימותים בעיר התחתית




במהלך החג התקבלו דיווחים על עשרות אופנuעים הנוסעים בעיר התחתית אך גם בנווה שאנן ורוכביהם משליכים נפצים. תושבים דיווחו כי הרוכבים היו דוברי ערבית שהרעישו ופעלו בהתרסה.
יניב בן שושן ראש רשימת הליכוד למועצת העיר חיפה: "הרמיסה ברגל גסה את יום הכיפורים היום הקדוש ביותר ליהודים, ע״י קבוצת עבריינים בני מיעוטים לא תתקבל בסלחנות ובהבנה. מי שדורש כבוד אבל לא יודע לכבד את שכניו היהודים שלא יתפלא שהם לא יכבדו אותו במועדים הקדושים לו. רשימת הליכוד בראשותי לאחר שתיבחר למועצת העיר חיפה, תפעל להחיל צביון יהודי וציוני בכל רחבי חיפה בדיוק כפי שהיה כאן בימים עברו".
יו"ר סיעת הירוקים כחול לבן אביהו האן: "גם ביום הקדוש הזה אין שקט מנסיעה פרועה ומרעישה. עשרות אופנוענים, בלהכעיס, חלקם רעולי פנים, עם אגזוזים מרעישים מפרים את השלווה של ערב יום הכיפורים. משטרת ישראל שבעבר עבדה בשיתוף פעולה עם עיריית חיפה, הורידה משמעותית את הנוכחות שלה בעיר וזאת התוצאה. בכל ימי השבוע אנחנו סובלים מבריונים שנוסעים ברכבים משופרים, ואפילו ביום הכיפורים אין מכך שקט. להבדיל מאתגרים גדולים באמת שיש לעיר, זאת בעיה שניתנת לפתרון יחסית בקלות.
"זה מה שאני אעשה כאשר אבחר: אגדיר את הבעיה הזאת כדחופה וחשובה שפוגעת באיכות החיים של התושבים; אתקין מצלמות שיישלחו דוחות לכל מי שנוסע בצורה פרועה ומסכנת; בשיתוף עם המשטרה אדאג למארבי שוטרים שיורידו רכבים מהכביש; נחזיר את הניידות שאיבדנו בתקופת קליש, ונפעיל שיטור עירוני משולב, וזהו; חיפה תחזור להיות העיר הנעימה והטובה לכולם שהיה היתה מאז ולתמיד".