חיפה ממשיכה למשוך לעיר התחתית, לחופי הים ולעליות לכרמל, נהגים המבצעים נסיעות פרועות ותחרויות רכבים מסוכנות. בין הנהגים גם מי שמבצע שיפורים לא חוקיים של רכבים, נהגים שעולים לרכב לאחר צריכת אלכוהול וסמים, ונהגים ועוד.
3 צפייה בגלריה
החרמת רכבים במבצע בחיפה
החרמת רכבים במבצע בחיפה
החרמת רכבים במבצע בחיפה
(צילום: משטרת ישראל)
התופעה מסכנת את הנהגים עצמם, אך גם את התושבים הנורמטיביים של העיר חיפה. במשטרת ישראל התבקשו על ידי עירית חיפה לתת דגש למיגור תופעה זו, ובשלושת השבועות האחרונים יצא לדרכו מבצע 'משילות וריבונות', מבצע משותף של תחנת חיפה ויס"מ כרמל תחת פיקוד מחוז חוף.
מטרות המבצע שהוגדרו הן טיפול בתופעות הבריונות, הרכבים המשופרים ואכיפת רעש בחופי העיר חיפה.

3 צפייה בגלריה
מבצע האכיפה
מבצע האכיפה
מבצע האכיפה
(צילום: משטרת ישראל)

קראו עוד:

במהלך הפעילות נבדקו מאות רכבים, השוטרים רשמו 40 דוחות תנועה, נמסרו 5 הזמנות לדין, 24 איסורי שימוש לכלי רכב, 20 שפיכות אלכוהול, 10 דוחות איכות הסביבה וכן בוצעו 35 בדיקות שיכרות לנהגים.
בנוסף, נהג אחד נעצר, לאחר שנמצא שנהג תחת השפעת סמים, שני נהגים נוספים נעצרו בגין נסיעה תחת השפעת אלכוהול, נהג נוסף עוכב עקב סירוב למתן בדיקת שתן, ונהג נוסף עוכב בגין שימוש ברכב שבוצע בו שיפור למנוע.

3 צפייה בגלריה
מבצע אכיפה בחיפה
מבצע אכיפה בחיפה
מבצע אכיפה בחיפה
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

במשטרה מדגישים כי מחוז חוף שחרט על דגלו את הגברת תחושת הביטחון בקרב הציבור ימשיך לקיים מבצעים מסוג זה גם בעתיד. בעיריית חיפה ציינו כי על פי הנחיית ראש העיר, יונה יהב, ימשיכו שוטרי משטרת חיפה, מרחב כרמל ומחוז חוף בפעילותם העיקשת לאכיפה כנגד גורמים עבריינים, המפרים את הסדר בחופי הרחצה ופוגעים בביטחון התושבים הנורמטיביים.