לבית המשפט המחוזי כפר סבא הוגש השבוע כתב תביעה על סכום של 600 אלף שקלים נגד אגודת מכבי חיפה ומאמן השחייה באגודה, יונתן קופלב.
2 צפייה בגלריה
השחיינית נכנסה למצוקה
השחיינית נכנסה למצוקה
השחיינית נכנסה למצוקה
(צילום להמחשה: שאטרסטוק)
את התביעה הגישה צעירה שהתאמנה אצל קופלב במסגרת האגודה, וטוענת בתביעה כי הוטרדה מינית.
הצעירה, באמצעות עו"ד אפרת נחמני בר ועו"ד שרון זגגי, טוענת בתביעתה כי בעת שהתאמנה במחלקת השחייה של מכבי חיפה כרמל, תחת פיקוחו של קופלב, ביצע בה קופלב הטרדות מיניות חמורות בעת שהייתה תחת פיקוחו ונתונה כולה להשפעתו. עוד נטען כי הוטרדה על ידי קופלב בשלוש הזדמנויות שונות.
על פי כתב התביעה, בעקבות הטרדות אלו חוותה התובעת טראומה והיא אזרה אומץ להגשת התלונה על שאירע. עוד נטען כי אגודת מכבי בחרה להותיר את קופלב בתפקידו ואף לקדמו, תוך הסתרת התלונה נגדו. עוד נטען כי אחרי שהבין הנתבע כי התובעת לא תשתף פעולה עם מגעיו הפיזיים המיניים, החל מתנכל לה ופוגע באימוניה.
הנתבע קופלב, ספורטאי מוערך, אלוף ישראל ואלוף אירופה לשעבר, מכחיש את הטענות העולות מכתב התביעה.
עורך דינו של קופלב, עו"ד יובל זמר: "המדובר בתלונת שווא שכבר נחקרה בעבר ונקבע לגביה כי אינה מגלה עבירה פלילית. כתב התביעה שהתקבל בידינו אינו יותר ממחזור טענות שכבר נדונו ונדחו בעבר בהליכי בדיקה פנימיים ואין אלא להצר על כי התובעת מתעקשת לחשוף את שקריה ומניעה גם בפסק דין פומבי".

2 צפייה בגלריה
השחיין והמאמן יונתן קופלב
השחיין והמאמן יונתן קופלב
השחיין והמאמן יונתן קופלב
(צילום: רמי זרנגר)

קראו גם:

מדוברות אגודת מכבי חיפה נמסר בתגובה: "נעשה תחקיר יסודי על ידי עורכת דין חיצונית וכן הממונה על הטרדות מיניות באגודה ובסיומו נתקבל דו"ח שבשורה התחתונה שלו לא נמצאו הילות לסיום עבודתו של המאמן שממשיך גם כיום לאמן באגודה".
באגודה מוסיפים: "האגודה מאמינה בנשים, פועלת לקידומן ומבצעת פעולות למניעת הטרדות מיניות מעבר לנדרש. האגודה מגנה מכל וכול הטרדות מיניות ופועלת על מנת למנוע אותן ולהילחם בהן. בתוך כך מונו שתי עובדות סוציאליות עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה ואף גובש תקנון למניעת הטרדות מיניות אשר עליו חותם כל עובד באגודה. יתרה מכך בוצעו הרצאות ותדרוכים בנושא קוד אתי ומניעת הטרדות מיניות לכל הצוותים בעבריית ובאנגלית. אנו נמשיך להטמיע כל פעולה אפשרית על מנת למנוע הטרדות מיניות ולטפל בהן. לגופו של עניין נגיב בכתב ההגנה כפי שנדרשנו".
עו"ד שרון זגגי-פנחס ועו"ד אפרת נחמני-בר המייצגות את התובעת מסרו: "מדובר בפרשה עגומה שבה נחשפו מנגנוני הגנה וחיפוי על מאמנים שניצלו את כוחם לרעה ופגעו במתאמנות ובמתאמנים קטינים וקטינות באופן סדרתי. העובדה שאדם הינו אלוף הארץ או אלוף אירופה לא נותן לו רשות לנצל את ההילה והמעמד כדי לפגוע מינית בשחיינית קטינה. העובדה שגם כיום המאמן לא לוקח אחריות הגם שהודה במרבית הדברים - מבישה. המאמן יצטרך להסביר את התנהלותו הפסולה הסדרתית, ומכבי חיפה - את מנגוני הטיוח וחוסר שיתוף הפעולה שלה עם בירור מטעם הוועד האולימפי".
פורסם לראשונה: 09:06, 26.03.23