כ-80% מהדירות בעיר חיפה הן ללא ממ"ד: מתוך 122 אלף הדירות הקיימות בעיר, ב-98 אלף דירות אין כיום מרחב מוגן - כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני מחוז חיפה.
1 צפייה בגלריה
פגיעת טיל בבית בעיר במלחמת לבנון השניה
פגיעת טיל בבית בעיר במלחמת לבנון השניה
פגיעת טיל בבית בעיר במלחמת לבנון השניה
(צילום: צבי רוגר)
חיפה מדורגת במקום השלישי בישראל בשיעור הדירות ללא ממ"ד מתוך כלל הדירות בעיר אחרי בת ים ובני ברק. בקריות לכ-75% מכלל תושבי הקריות אין ממ"ד.
הבדיקה נעשית ברקע סבב הלחימה האחרון של ישראל בעזה שבמסגרתה נורו על ישראל יותר מ־ 4,000 טילים וגם ירי 4 טילים לעבר מפרץ חיפה. ירי הרקטות גבה את חייהם של 8 אזרחים ישראלים, חייל צה"ל אחד ו-3 תושבים זרים. כמעט כל הקורבנות נהרגו מפגיעות ישירות בבתים שאולי היו ניצלים, לו היה להם ממ"ד.
בקריות המצב רע במיוחד בקריית ים בה ל-75% מהדירות אין ממ"ד. בקריית מוצקין המצב טוב, לכ- 49% מהדירות אין ממ"ד.
קראו גם >>>
יו"ר ארגון הקבלנים מחוז חיפה, חיים פייגלין: "ניתן להוסיף ממ"דים לאלפי דירות בחיפה ובקריות באמצעות תמ"א 38. האירועים הביטחוניים הוכיחו כמה זו היתה טעות חמורה לבטל את התוכנית מבלי לגבש חלופה הולמת, הוכח שהיא מצילה חיים. אני פונה לראשת העיר עינת קליש רותם, ולראשי העיר בקריות, ומציע לעשות חשיבה מחודשת ולתמרץ יזמים ותושבים שרוצים להתקשר ולבצע פרויקט התחדשות עירונית בבניין שלהם במקום לדכא אותם ולקחת להם מזכויות הבנייה המוקנות מכוח תוכנית המתאר הארצית. אני קורא גם לכל הגורמים להביא לדיון מחודש את המשך תוקפה של תמ"א 38 ללא הגבלה בזמן, לכל הפחות עד אשר תגובש חלופה ראויה וישימה".
מניתוח נתוני הלמ"ס ברמה ארצית, עולה כי ל-50% מהדירות בישראל אין כיום ממ"ד. מתוך 2.5 מיליון דירות בישראל, רק לכ-1.246 מיליון יש ממ"ד.
עוד כתבות - חדשות חיפה