בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה הרשיע בשבוע שעבר את מנהל בית הספר "חוגים" לשעבר, עוזי פיכמן, על פי הודאתו. על פיכמן נגזרו נזיפה חמורה ופסילה למשך שנתיים משירות המדינה בגין "התייחסויות והתבטאויות מבזות ומשפילות שהשמיע לסובביו במהלך עבודתו ביחס למינם או למיניותם".
1 צפייה בגלריה
עוזי פיכמן
עוזי פיכמן
עוזי פיכמן
(צילום: פרטי)
בגזר הדין כתבו השופטים: "הנאשם כשל בהשמעת ביטויים מיניים מכוערים ומבישים כלפי הסובבים אותו, וזאת לאורך זמן ובדפוס התנהגות ממושך... למקרא האישומים התקשינו להאמין שהם יצאו מפיו של איש חינוך, מנהל חטיבת ביניים, שייעודו הקניית נורמות וערכים ראויים לתלמיד".
פיכמן פרש מבית הספר הרבה לפני הפרשה, ואחרי 35 שנה בהן היה מורה לפסיכולוגיה וסוציולוגיה, רכז שכבה ומנהל חטיבת הביניים.
ל"מיינט חיפה" אמר השבוע: "אני מבין מה עשיתי ומבין את התוצאה. אבל הסיפור הוא סיפור אחר, אני לא רוצה לומר יותר כי אני פוחד שכל מילה מיותרת תפגע בי. אני צריך לשלם עכשיו את מחיר הפרסום. החלטתי להודות, ואני נושא במה שזה כרוך, כי אופציה אחרת של ללכת למשפט לא היתה אפשרית מבחינתי. מערכה משפטית הייתה לוקחת 3-4 שנים ומאות אלפי שקלים שאין לי.
"הראש שלי למטה, שותים לי את הדם. זה מה שאנשים רוצים לראות. אני לא מטומטם, אני מבין הכל. אני מותש, כמה בן אדם יכול לכאוב. אני משלם את המחיר".
קראו גם >>>
מספר רב מתלמידיו לשעבר של עוזי כתבו הודעות תמיכה בו. תלמידה לשעבר: "מדובר במורה אכפתי, אוהב, מסביר פנים, מכבד. הרבה מאיתנו שומרים עם עוזי על קשר טוב. הוא היה מורה מדהים. אחרי שהתגייסנו, בימי זיכרון היינו מגיעים לבית ספר רק בשבילו, לפגוש אותו ולדבר איתו, והוא היה גאה בנו. הרבה בקשר איתו גם היום ומתייעצים איתו, והוא תמיד זמין ומוכן לעזור. היינו בהלם מהפרסום. זו לא הטרדה מינית כמו שמתארים. המון פעמים שמעתי בחדר מורים התבטאויות של מורים שבחיים לא היית חושבת שמורה יכולה להגיד. בית המשפט היה מרשיע חצי מהם. נפלו על מורה צדיק. עצוב לנו בשביל עוזי".
עו"ד יניב ברוך, המייצג את פיכמן: "בית הדין קיבל את עמדת ההגנה ונעתר ברוב דעות, מול 1, להסדר הטיעון ולעמדת ההגנה, על פיה מדובר בתיק שנפלו בו פגמים מהותיים. בסופו של יום, כל האישומים המהותיים נמחקו מכתב האישום המקורי, ונותרנו עם נזיפה חמורה ותו לא".
עוד כתבות - חדשות חיפה