אנו עשויים להיות בסופו של הגל החמישי של הקורונה. כך על פי התחלואה בעיר חיפה שרושמת ירידה במספר החולים המאומתים. לפני שבוע עמד מספר המואמתים בעיר על כ-14 אלף מאומתים, והיום מספרם כ-11 אלף בלבד.
3 צפייה בגלריה
כמעט כל יום בדיקה
כמעט כל יום בדיקה
כמעט כל יום בדיקה
(דורון סולומון)
התחלואה במגמת ירידה אך עדיין גבוהה מאד, וכלל החבלים והשכונות בעיר מוגדרים אדומים לפי מדד הרמזור. את הסימנים הראשונים לסיומו של הגל החמישי מתקשים לחגוג במערכת החינוך ובמערכת הבריאות, ובשניהם הצוותים מדווחים על עומסים בלתי אפשריים ומערכות שהגיעו לקצה גבול היכולת שלהם.

אלפי תלמידים מבודדים

נכון להיום (רביעי) בעיר חיפה יש 2,146 תלמידים מאומתים הנמצאים בבית. אליהם מצטרפים עוד 1,049 תלמידים שהיו במגע עם חולה מאומת ונדרשים בידוד.
בנוסף, ישנם כ-50 אנשי הוראה, דהיינו מורים, מורות וגננות. למרות זאת במשרד החינוך מצליח לשמור על כלל הגנים פתוחים בעיר. אין למשרד נתונים באשר לכמה כיתות בבידוד.
מורה בכרמל: "אנחנו עם הלשון בחוץ. קשה לעקוב מי מאומת, מי נדרש בידוד, ומי חסר בצוות שלנו. בתוך כל זה צריך ללמד וברור שהראש הולך לנושאים של לוגיסטיקה, בדיקות ואנטיגנים במקום לחשוב על איכות החינוך".
3 צפייה בגלריה
ילדים בקורונה
ילדים בקורונה
ילדים בקורונה
(דורון סולומון)

קטסטרופה בבתי החולים

הצוותים הרפואיים בבתי החולים נמצאים בחזית המאבק בקורונה מהרגע הראשון לפרוץ המגפה כבר במשך שנתיים. רופאים מסבירים כי בעוד שבחוץ מדברים על סוף גל חמישי, הצוותים הרפואיים נמצאים בשיאו של הגל על עומסים אדירים בכל הנוגע למיטות אשפוז וחולים קשה.
כך ברמב"ם: כ-130 מטופלים חולי קורונה מאושפזים, מתוכם כ-66 מצב קשה עד קריטי, 30 מהם מונשמים.
גם מספר אנשי הצוות המבודדים בבתי החולים נותר גבוה אך במגמת ירידה. ברמב"ם: כ-275 אנשי צוות נמצאים בבידוד, מהם כ-60 רופאות ורופאים, 110 נשות ואנשי סיעוד.
על פי נתוני משרד הבריאות והעירייה, בגל הנוכחי נפטרו 20 תושבים עד כה. בסך הכל נפטרו מאז פרוץ המגפה בעיר 337 תושבים.
3 צפייה בגלריה
האחות רחל שפירו בטיפול בחולה במחלקת קורונה
האחות רחל שפירו בטיפול בחולה במחלקת קורונה
האחות רחל שפירו בטיפול בחולה במחלקת קורונה
(צילום: צילום אלי דדון)
קראו גם: >>
ד"ר אורן כספי, מנהל יחידת אי ספיקת לב ברמב"ם, ויועץ בצוות של טכניון ורמב"ם לממשלה: "הגל הזה שונה בכמה מובנים. הדבר הראשון הוא שהעומס קיים לא רק במערכת האשפוז אלא גם בקהילה, דהיינו הרבה חולים בקופות החולים ובאשפוז ביתי. בגל הזה שיעור החולים הקשים גבוה ומייצר עומס מאד גדול כי הוא מתלווה לתחלואת החורף הרגילה. יחד נוצר עומס בלתי נסבל. זה פוגע בכולם, גם אלו בלי הקורונה. בגל הזה האומיקרון פחות קטלני מווריאנטים קודמים אבל מדבק מאד. הפגיעה היא בעיקר בלא מחוסנים שהופכים להיות חולים קשים ובעלי מחלות כרוניות".
ד"ר שני ברוש, סגנית מנהלת בית החולים כרמל: "בבתי החולים עדיין לא רואים את סוף הגל החמישי, אבל תמיד בבתי החולים לוקח יותר זמן עד רואים ירידה. מבחינת הצוותים הרפואיים אנחנו בקטסטרופה מאד קשה, אומנם אנו מכילים אותה ונלחמים על כל מטופל, אבל העומס הוא אדיר. יש לנו תקן ל-10 מיטות טיפול נמרץ ויש לנו 16 מיטות פתוחות. בכרמל יש 70 חולי קורונה מתוכם 29 במצב קשה וקריטי. אני מקווה שנראה ירידה בשבועות הבאים ורק יש לקוות כי החשיפה הנרחבת לאומיקרון תייצר הסתגלות של הציבור לנגיף".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.