ביום חמישי שעבר, סמוך לשעה שש בערב אירעה ברחוב טשרניחובסקי תאונה קטלנית, בה מצאה את מותה הולכת רגל, תושבת חיפה בת 69, שנפגעה מרכב חולף.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה הקטלנית
זירת התאונה הקטלנית
זירת התאונה הקטלנית
(צילום: פרטי)
האישה ספגה פגיעה רב מערכתית ונפטרה. את תושבי השכונה בכרמל צרפתי המקרה הזה לא הפתיע. "הכתובת הייתה על הקיר", אמר השבוע אבי, דייר השכונה. "זה לא המקרה הראשון. במשך תקופה אנחנו מתריעים בפני העירייה על הסכנה בכביש באינסוף פניות ותכתובות ושום דבר הם לא עושים. הכביש הזה גובה קורבנות בלי סוף. כל חודש יש תאונה. כמה עוד אנשים צריכים למות כדי שהעירייה תתעורר?".
כביש טשרניחובסקי חוצה את שכונת כרמל צרפתי, ויש בו תנועה גדולה של מכוניות. מאז 31 בינואר אירעו שבע תאונות בכביש, שבדרך נס חלקן לא הסתיימו באופן טרגי. בפנייה לעירייה כתב אבישי, תושב השכונה: "שוב קרתה בלילה תאונה ברחוב טשרניחובסקי 53. יש צורך תחבורתי דחוף בכיכר מול הבסיס שתאט את מהירות הנוסעים שמגיעים לסיבוב. מדובר בסכנת חיים. אם תמשיכו להתעלם, הדם של הקורבנות על ידיכם".
צפו ברגע התאונה:
עקב ריבוי התאונות באחת הפניות, התבקשה העירייה להציב כיכר ופסי האטה באזור המועד לפורענות. בתשובה שהתקבלה מהעירייה נכתב כי "יבוצע חספוס הכביש לשם מיתון המהירות".
לטענת התושבים, החספוס אינו פתרון, שכן הוא מסייע נגד החלקה אך לא גורם להאטה. "זה לא מה שימנע מהנהגים לנהוג כמו מטורפים", אומר אבי, "הם טסים פה כמו באוטוסטרדה".
אחרי פניות נוספות התקבלה תשובת העירייה: "זאת ההחלטה המקצועית שהתקבלה בוועדה. אין שינוי בתשובתנו".
בתשובה לכך כתב אבישי: "לצערי תשובה זו אינה מספקת, ומעידה יותר מכל על חוסר הקשב ואוזלת היד של עיריית חיפה. העלאת האפשרות לבניית מעגל תנועה היא פתרון אחד שהצעתי לבעיה האקוטית והנשנית של תאונות דרכים עם אבידות ברכוש ונפש בכתובת זו. החובה למצוא את הפתרון התעבורתי הבטיחותי המתאים מוטלת עליכם כרשות סטטוטורית. לדוגמה, פסי האטה. עיריית חיפה, תתעוררו משנתכם. התרענו בפניכם כבר מספר פעמים ואמרנו לכם שעד שלא יהיה נפגע בגוף, וגם אז, לא בטוח שתתעוררו. אתם אמרתם שתחספסו את הכביש, פתרון מגוחך שלא יעזור כהוא זה. רק באמפרים או כיכר ליד הבסיס. למה מחכים?".
קראו גם >>>
מהאגף לתכנון דרכים נמסר שנושא הכיכר יעלה בוועדת מיתון תנועה ושיפור תשתיות. בתשובה נוספת נכתב: "החלטת ועדת מיתון התנועה מ-12 במאי הינה שברחוב טשרניחובסקי 49-73 יבוצע חספוס הכביש למיתון המהירות. ההחלטה תעבור לתכנון ולאחר מכן לביצוע. כרגע אין לכך צפי".
ביום חמישי החששות של תושבי השכונה התממשו. הולכת רגל בת 69 מצאה את מותה במקום.
מהעירייה נמסר בתגובה: "הנושא יועלה לדיון בוועדת הבטיחות לאחר קבלת ממצאי דוח המשטרה לצורך בחינת דרכים להגברת בטיחות הציר. אנו פועלים לשיפור הבטיחות לכל אורך הציר".
לכל העדכונים: חדשות חיפה